Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

آلبرتا در روز گذشته شاهد مرگ دو جوان در اثر کروناویروس بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ۲۴ ساعت اخیر ۱۱ نفر دیگر از اهالی آلبرتا قربانی کووید-۱۹ شدند.

مدیر کل اداره بهداشت آلبرتا، دکتر دینا هینشا، در کنفرانس زندهٔ خبری‌اش گفت که در ۲۴ ساعت اخیر ۱,۱۵۵ مورد جدید از ابتلا به این ویروس مرگبار شناسایی شده است.

از بین ۱۱ متوفی جدید در روز گذشته، ۲ نفر در دهه سوم از زندگی‌شان بوده‌اند. واقعیتی تلخ که نشان می‌دهد کرونا قادر به گرفتن قربانی از بین جوانان نیز هست.

مهمتر اینکه، هر دوی این افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند و همانطور که می‌دانید خطر کروناویروس برای جان چنین افرادی بالاتر است.

هینشا می‌گوید بیماری‌های مزمن بین مردم شایعند و تقریبا یک چهارمِ اهالی آلبرتا با سن بالای ۲۰ سال، یعنی تقریبا ۸۰۰,۰۰۰ نفر، از آنها رنج می‌برند.

بیماری‌های زمینه‌ایِ رایج شامل دیابت و فشار خون هستند.

هینشا می‌گوید:

«بیماری‌های زمینه‌ای نبایستی مثل حکم اعدام باشند. بیشتر مردم آلبرتا کسی در بین دوستان یا اعضای خانواده‌شان می‌شناسند که بیماری مزمن قبلی دارند. پس برای مراقبت از یکدیگر همه شده، باید این موضوع را همیشه در نظر داشته باشیم و از خودمان مراقبت کنیم تا عامل انتقال ویروس نشویم.»

۱۹ نوامبر تعداد مبتلایان فعال کروناویروس در آلبرتا به ۱۰,۶۵۵ رسید که ۳۱۰ نفر در بیمارستان و ۵۸ نفر در آی.سی.یو بستری‌اند.

مثل همیشه، دکتر هینشا از مردم آلبرتا خواسته که فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی، و شستن دست‌ها را در دستور کار داشته باشند و اگر کسالت داشتند، از خانه خارج نشوند.

منبع: Daily Hive