Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

آخرین اخبار و آمار شیوع کرونا در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود وضع محدودیت‌های جدید آمار مبتلایان همچنان رو به افزایش است و روز یکشنبه چندین استان رکوردهای تازه‌ای را ثبت کرده‌اند.

دیروز 4،792 مورد جدید کرونا و 49 مرگ در کشور ثبت شد و برای شانزدهمین روز متوالی آمار روزانه مبتلایان بیش از 4،000 نفر بود.

از ابتدای همه‌گیری 330،201 نفر در کانادا به کروناویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 11،455 نفر جان خود را از دست داده و حداقل 261،201 نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند. بیش از 13.7 میلیون تست در کشور انجام شده است.

دیروز آنتاریو 1،534 بیمار و 14 مورد مرگ بر اثر کرونا را گزارش کرد. مردم نیز با اعلام محدودیت‌های قرنطینه به مراکز خرید هجوم آوردند تا مایحتاج موردنیاز خود را تهیه کنند.

Atlantic Canada هم با تعیین محدودیت سختگیرانه‌تر برای گردهمایی‌ها به روند رو به رشد مبتلایان COVID-19 واکنش نشان داد.

نواحی Hants County و هالیفاکس در نوااسکوشا با وضع قوانین جدید قصد دارند شیوع ویروس را کاهش دهند. بر این اساس حداکثر پنج شهروند می‌توانند بدون رعایت فاصله اجتماعی تجمع کنند (قبلا این تعداد 10 نفر بود). روز یکشنبه 11 مورد جدید در این استان شناسایی شد.

Newfoundland and Labrador که دیروز سه مورد جدید ابتلا را ثبت کرده بود زمان بازگشت کارمندان دانشگاه Memorial به محل کارشان را یک هفته دیگر عقب انداخت. در شهر کوچک Deer Lake نیز مقامات شهرداری برخی ادارات را به مدت دو هفته‌ تعطیل کرده‌اند و از دیگر بیزینس‌ها خواسته‌اند اقدامی مشابه انجام دهند.

آلبرتا با ثبت 1،584 مبتلای جدید برای چهارمین روز متوالی رکوردشکنی کرد و از نظر ثبت بیمار جدید کرونا در یکشنبه صدرنشین استان‌های کانادا شد.

در همین حین کبک 1،154 مبتلا و 23 مرگ جدید را گزارش داد. مجموع مبتلایان و مرگ‌ومیر استان از ابتدای پاندمی 132،042 و 6،829 نفر بوده است.

مقامات New Brunswick نیز شش بیمار جدید را شناسایی کردند و از احتمال تماس دانش‌آموزان سه مدرسه با ویروس کرونا گفتند.

روز یکشنبه ساسکاچوان و مانیتوبا بترتیب 236 و 243 بیمار جدید COVID-19 را ثبت کرده و 12 مورد مرگ بر اثر ویروس نیز در آن‌ها رخ داد.

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت کانادا با اشاره به رشد مبتلایان کرونا از شهروندان خواست تا در تعطیلات پایانی سال به مهمانی نروند و در دورهمی‌ها شرکت نکنند.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز تعداد مبتلایان COVID-19 در جهان به رقم 60 میلیون نفر نزدیک شده و در مجموع حدود 1.4 میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده‌اند. ایالات‌متحده، هند و برزیل از نظر شیوع ویروس بدترین وضعیت را دارند.

منبع: Global NEWS