Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

دکتر هینشا: آلبرتا نیازمند ضوابط جدید برای مقابله با کووید-۱۹ است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مدیر کل بهداشت آلبرتا، دکتر دینا هینشا می‌گوید به خاطر وخامت اوضاع، معیارهای بهداشت عمومی جدیدی را به دولت آلبرتا توصیه خواهد کرد تا قادر به کنترل کووید-۱۹ شوند.

هینشا دیروز کنفرانس خبری داشت و پیروی آن جلسه‌ای فوری با کابینه دولت آلبرتا تشکیل داد تا ضوابط مد نظرش را با آنها در میان بگذارد.

هینشا می‌گوید که جزئیات مربوط به این ضوابط را بعد از تصمیم‌گیری در دولت، به مردم و رسانه‌ها اعلام می‌کند. همچنین اشاره کرد که برای متوقف کردن شیب گسترش کروناویروس بایستی هر چه سریع‌تر اقداماتی صورت بگیرد.

«مشخص است که ما به نقطهٔ پرمخاطره‌ای رسیده‌ایم. این ویروس سریع‌تر و وسیع‌تر از هر زمان دیگری در جریان این پندمی، دارد به ما حمله می‌کند.»

«دوشنبه هفتهٔ قبل، ما ۸۶۰ بیمار جدید در یک روز داشتیم و حالا کمتر از یک هفته بعد، ۱,۵۸۴ نفر در یک روز.»

«آمار مرگ‌و‌میر رو به افزایش است، و تعداد بستری‌ها و اعزامی‌ها به ICU هم بالا می‌رود. اینها ظرفیت سیستم درمانی آلبرتا را —که در آینده به آن نیازمندیم— به چالش می‌کشند.»

هینشا که چیزی از ضوابط مورد نظرش نگفت، در پایان افزود: «اگر بخواهم ساده بگویم، وضعیت مثل سقوط یک گلوله برف کوچک است که هر چه پایین‌تر می‌آید بزرگتر و سریعتر می‌شود، و ما برای توقفش باید موانع جدیدی بگذاریم.»

منبع: Daily Hive