Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

نظارت پلیس آلبرتا بر محدودیت‌ها و جریمه‌های پیشبینی شده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از روز سه‌شنبه گذشته محدودیت‌های جدید کرونایی با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر COVID-19 در آلبرتا اجرا شده‌اند.

نخست‌وزیر جیسون کنی در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود اعلام کرد این محدودیت‌ها با هدف جلوگیری از گردهمایی‌های جمعی وضع شده و از روز جمعه مقررات سختگیرانه‌ای نیز برای بیزینس‌ها و مراکز خدماتی اجرا خواهند شد.

کنی درباره نحوه اجرای این محدودیت‌ها نیز به جزئیات پرداخت: ما برای نظارت بر اجرای محدودیت‌ها سیستم snitch-line را راه‌اندازی کرده‌ایم. تعداد ماموران اجرایی که برای نظارت بر قوانین جدید آموزش دیده‌اند نیز تحت قانون Public Health افزایش خواهد یافت. این ماموران شامل peace officers سطح Level 1  و Level 2 نیز می‌شود. نیروهای پلیس هم اجازه دارند بر اجرای دستورات و مقررات نظارت مستقیم داشته باشند.

کنی تاکید کرد ماموران اجازه دارند در صورت مشاهده تخلف از سوی شهروندان آن‌ها را بلافاصله 1،000 دلار جریمه کنند. در صورتی که تخلف به دادگاه ارجاع داده شود نیز ممکن است تا 100،000 دلار برای هر فرد جریمه به همراه داشته باشد.

کنی با اشاره به افزایش سختگیری‌ها در بریتیش‌کلمبیا و آنتاریو گفت: امیدوارم وزارت دادگستری و دادستان کل با همکاری سازمان بهداشت آلبرتا، نیروهای پلیس و ماموران peace راهکارهای موثری برای نظارت بر اجرای قوانین و محدودیت‌ها در دیگر نقاط کانادا نیز ارائه دهند.

ژنرال کیسی مادو وزیر دادگستری آلبرتا روز جمعه با اشاره به ورود 700 افسر Peace جدید به سیستم نظارتی استان گفت: کاملا واضح است که برای جلوگیری از شیوع ویروس باید پیش از هر چیز جلوی گردهمایی‌های جمعی در محافل خصوصی را بگیریم. این محدودیت‌های کوتاه‌مدت بسیار حیاتی و مهم هستند و متخلفان جریمه خواهند شد.

او در ادامه افزود: شهروندان باید نسبت به رفتار خود در شرایط کنونی مسئول باشند و شیوع COVID-19 را جدی بگیرند. در صورت بی‌توجهی به قوانین نیز باید تبعات آن را بپذیرند.

منبع: Daily Hive