Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

اخطار CRA به شهروندان درباره بازپسگیری واریزهای اضافی CERB

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس درآمد کانادا اعلام کرده که حدود 213،000 کانادایی که از دو منبع واریز CERB داشته‌اند، اخطاری مبنی بر امکان بازپسگیری مبالغ اضافی، دریافت کرده‌اند.

با اینحال فرایند دریافت بدهی‌ها به پس از پایان همه‌گیری کرونا موکول شده است.

یکی از سخنگویان CRA در اینباره گفت: آژانس درآمد کانادا برای شهروندانی که احتمالا از دو منبع Service Canada و CRA کمک CERB را دریافت کرده‌اند اخطاریه‌ای مبنی بر احتمال بازپسگیری مبلغ اضافی، ارسال کرده است. این فرایند فوری نبوده و اطمینان حاصل می‌کنیم بصورت کاملا مسئولانه انجام شود.

آژانس به شهروندان پیشنهاد کرده تا مبالغ CERB اضافی را تا پایان سال جاری پس دهند، زیرا در غیر اینصورت مبلغ آن بر روی مالیات T4A لحاظ می‌شود و باید آن را تحت عنوان درآمد سال بعد در برگه مالیاتی گزارش کنند.

بگفته CRA درخواست‌دهندگان احتمالا در زمان ثبت درخواست CERB اشتباه کرده‌اند و این اتفاق بعنوان رفتار غیراخلاقی در نظر گرفته نخواهد شد.

این آژانس افزوده که برخی شهروندان دریافت‌کننده نامه احتمالا مبلغ مذکور را پیش از این بصورت داوطلبانه یا اشتباهی و به Service Canada پس داده‌اند.

طبق آخرین بررسی‌ها 945،000 مورد پرداخت اضافی در زمان واریز CERB و CESB از طریق پرتابل آنلاین CRA’s My Account رخ داده است. کارشناسان علت این رقم بالا را گنگ بودن شیوه ثبت درخواست برای دریافت کمک‌های مالی در روزهای نخست همه‌گیری می‌دانند.

هفته گذشته یکی از نمایندگان محافظه‌کار گفت بیش از 800،000 شهروند، بدون آنکه مالیاتی پرداخت کرده باشند، CERB دریافت کرده‌اند. با اینحال چندین اقتصاددان تاکید کرده‌اند که شهروندان کانادایی بدون داشتن سابقه پرداخت مالیات مشمول دریافت CERB بوده و تنها افراد بدهکار به CRA باید آن را پس دهند.

آژانس CRA اعلام کرده که شهروندان می‌توانند مبالغ را بصورت اقساط و با توجه به توان خود پس دهند. در صورتی که CRA نتواند درباره نحوه بازپرداخت با افراد به توافق برسد فرایند بازپسگیری اجرا خواهد شد. این فرایند تا پایان همه‌گیری متوقف شده اما شامل برداشت از اعتبارات مالیاتی آتی، بازپرداخت‌ مالیات یا کسر از دستمزد افراد می‌شود.

CRA به شهروندان کانادایی هشدار داده تا مراقبت ارسال پیام‌های جعلی تحت عنوان بازپرداخت CERB باشند. کلاهبرداران ممکن است از طریق پیام متنی، ایمیل یا تماس تلفنی خود را کارمند CRA معرفی کرده و درخواست واریز وجه یا دریافت اطلاعات شخصی از افراد کنند. پس مراقب باشید.

منبع: CBC