Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

پیاده‌روی روی رودخانه یخی در دل کوهستان راکی Grotto Canyon

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یخبندان‌های طولانی و هوای سرد آلبرتا باعث شده تا این مسیر یخ‌زده در دل دره‌های صخره‌ای کوهستان راکی بوجود آید.

رودخانه یخزده Grotto Canyon مکانی بسیار عالی برای اسکیت روی یخ محسوب می‌شود، اما با پوشیدن کفش مناسب نیز می‌توانید از مناظر سورئال اطراف نهایت لذت را ببرید. البته حواستان باشد که پیش از گام گذاشتن بر روی آن از ضخامت کافی یخ مطمئن شوید.

Grotto Canyon کجاست؟

این پیاده‌راه یخی در شرق Canmore و در امتداد مسیر Bow Valley، نزدیک برکه Grotto Canyon و دامنه Mount Fable کشیده شده است.

چطور خود را به Grotto Canyon برسانیم؟

از مرکز شهر کلگری تا Grotto Canyon تنها یک ساعت رانندگی در پیش دارید که یکی از نزدیک‌ترین سفرهای یکروزه به کوهستان راکی محسوب می‌شود.

وارد بزرگراه 1 شده و به سمت غرب حرکت کنید؛ سپس از خروجی 114 خارج و به سمت Bow Valley ادامه مسیر دهید. در نهایت جهت غرب را در پیش گرفته تا به خروجی Grotto Trail در سمت راست جاده و پایان مسیر برسید.

ساکنین ادمونتون قدری بیشتر باید رانندگی کنند (حدود چهار ساعت). سه ساعت اول مسیر در راه رسیدن به کلگری خواهید بود و سپس وارد مسیر بالا می‌شوید.

Grotto Canyon چه جاذبه‌هایی دارد؟

این مسیر پنج کیلومتری مملو از مناظر چشم‌نواز و صخره‌های مرتفع با دیواره‌های قابل صعود است. یک آبشار یخی نیز در میانه راه قرار دارد که از مقاصد محبوب یخنوردان محسوب می‌شود. پس اگر اهل پیاده‌روی، اسکیت روی یخ‌، یخنوردی، سنگنوردی و عکاسی طبیعت هستید حتما در ماه‌های آتی به Grotto Canyon سفر کنید.

با وجود آنکه اکثر نواحی آلبرتا بر روی گردشگران بازگشایی شده اما بهتر است پیش از برنامه‌ریزی سفر از وضعیت مقصد خود مطلع شوید. حتما مقررات و محدودیت‌های محلی را مطالعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنید.

اطلاعات لازم درباره نحوه آماده کردن خود برای مسافرت و نکات ایمنی حین کوهپیمایی را می‌توانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید. دستورالعمل Parks Canada برای گردشگران نیز در اینجا قرار دارد. هیچگاه اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید و همیشه با حیوانات مهربان باشید.

منبع: Daily Hive