Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

پیش‌بینی هوای زمستان ۲۰۲۰ کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق نظر این شبکهٔ هواشناسی The Weather Network اکثر بخش‌های کانادا «زمستانی به یادماندنی» را در پیش دارند.

بعد از یک «الگوی وحشی» در پاییز که شامل کولاک، رکورد سرما و رکورد گرما در سرتاسر کانادا بود، حالا این شبکه هواشناسی پیش‌بینی خود از ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه را منتشر کرده است.

کریس اسکات، کارشناس ارشد این شبکه می‌گوید: «در زمستان ۲۰۲۰ انواعی از الگوهای شدید در سرتاسر کانادا رخ خواهد داد.»

این شامل سرمای «شدید» و احتمالا گرمای شدید خواهد بود.

او می‌گوید: «تمرکز موج سرمای شدید در غرب کانادا خواهد بود، به خصوص در ژانویه و فوریه. اما بازه‌هایی طولانی از هوای معتدل را از منطقهٔ گرِیت لِیکس تا ماری تایمز انتظار داریم و این احتمال هست که این ناحیه گرمای شدیدی را هم تجربه کند. با این حال هوای شمالگان نیز گه‌گاه به آنجا نفوذ خواهد کرد، و سلسله‌ای از طوفان‌های فعال از سواحل شرقی تا غربی می‌تواند برف فراوانی را برای بیشتر کانادا به ارمغان آورد.»

خب با این اوصاف، شمایل زمستان در منطقهٔ زندگی شما چگونه خواهد بود؟

The Weather Network A Winter to Remember A Season of Extremes A 1200x675

بریتیش کلمبیا

ساکنین ساحل غربی بایستی انتظار هوایی سردتر از نرمال را در این استان داشته باشند، به خصوص در ژانویه و فوریه که «ریسک بالاتری داریم و احتمال دوره‌های طولانی یخبندان و برف سنگین هست.»

در گزارش کامل آمده: «بارش بالاتر از نرمال برای مناطق جنوبی این استان انتظار می‌رود که فصل اسکی فوق‌العاده‌ای را به ارمغان خواهد آورد.»

اونتاریو و کبِک

در شرق، هوای زمستانی را در پاره‌ای از دسامبر خواهیم داشت، اما پیش‌بینی بلندمدت برای ژانویه و فوریه انتظار ما را به سمت هوای بسیار معتدل می‌برد.

«با این حال، گاهی نیز یخبندان از غرب به این ناحیه نفوذ می‌کند و توالی کولاک در سطح منطقه می‌تواند ریسک طوفان‌های زمستانی همراه با برف سنگین، یخبندان و باران را افزایش دهد.»

«همچنین، منطقه شمال اونتاریو ناحیه نزاع هوای سرد غربی و هوای معتدل جنوبی خواهد بود. در نتیجه دمای متغیر و بارش بالاتر از میانگین را انتظار داریم.»

Prairies

Prairie Provinces: Alberta, Saskatchewan, Manitoba

قلمروی دشت‌ها امسال در انتظار زمستانی همراه با یخبندان خواهد بود. «در حالی که نیمه اول دسامبر همراه با هوای بسیار ملایم خواهد بود، ما برای ژانویه و فوریه انتظار مشاهدهٔ یک الگوی بسیار سردتر در این منطقه را داریم.»

این شبکه هواشناسی می‌گوید که در آلبرتای جنوبی و ساسکاچوان جنوبی انتظار زمستانی برفی می‌رود اما در سایر نواحی، بارش‌ها نزدیک به نرمال خواهند بود.

Screen Shot 2020 11 30 at 9 33 52 AM 1200x484

آتلانتیک کانادا

منطقه ماری‌تایمز در زمستان ۲۰۲۰ طی ماه‌های ژانویه و فوریه الگوی معتدلی خواهد داشت. در پیش‌بینی آمده که دمای نیوفاندلند امسال نزدیک به نرمال خواهد بود.

«یک جریان کولاک باعث بارشی بالاتر از نرمال در بیشتر بخش‌های ماری‌تایمز و بارشی نزدیک به نرمال در نیوفاندلند و لابرادور خواهد شد. با این حال، بیشتر طوفان‌ها و کولاک‌های مورد انتظار، ریسک بارش سنگین باران و برف خواهند داشت.»

نورثرن کانادا

و در ناحیه شمالی کانادا، پیش‌بینی Weather Network می‌گوید که زمستان امسال سردتر از زمستان‌های اخیر خواهد بود.

«ما زمستانی سردتر از سال‌های قبل را برای یوکان، NWT و نوناووت جنوبی انتظار داریم که همراه با بارش نزدیک به نرمال خواهد بود.»

خلاصه که کانادا، آمادهٔ این زمستان سرد باش! چه بخواهیم چه نخواهیم، زمستان در راه است.

منبع: Daily Hive