Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

مجوز توزیع واکسن Pfizer در کانادا بزودی صادر می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان بهداشت کانادا اعلام کرده که بررسی‌ها و آزمایشات مستقل بر روی واکسن COVID-19 شرکت Pfizer به زودی پایان می‌یابد.

این در حالیست که در تاریخ 2 دسامبر آژانس تنظیمات دارو و محصولات بهداشتی بریتانیا مجوزی موقت برای توزیع این واکسن صادر کرد.

مقامات بهداشتی با اعلام اینکه از صدور مجوز بریتانیا آگاه هستند زمان پایان بررسی‌ متخصصان کانادایی بر روی واکسن را نزدیک دانستند.

تیم کانادایی همکاری نزدیکی با مسئولان بین‌المللی دارد و داده‌های بدست آمده از واکسن را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در بیانیه سازمان بهداشت کانادا آمده: واکسن‌ها تنها در صورت دریافت تاییدیه ایمنی، کیفیت و کارایی اجازه توزیع در کانادا را پیدا می‌کنند.

بررسی واکسن Pfizer از تاریخ 9 اکتبر شروع شده است. این فرایند معمولا یک سال به طول می‌انجامد اما صدور یک دستور موقت در ماه سپتامبر باعث شد تا سازمان بهداشت کانادا اجازه استفاده از اطلاعات شرکت‌های سازنده واکسن کرونا را پیدا کند. از اینرو فرایند بررسی بسیار کوتاه‌تر شد.

جاستین ترودو با اشاره به اینکه ظرفیت تولید داخلی واکسن‌ها در کشور وجود ندارد گفت کانادا مطمئنا اولین کشوری نیست که شهروندانش را واکسینه می‌کند.

او افزود: اولین واکسن‌های تولیدی شرکت‌ها ابتدا به دست شهروندان کشور مبدا می‌رسند و هنوز برای پیشبینی زمان توزیع واکسن در کانادا زود است.

بگفته داگ فورد نخست‌وزیر آنتاریو نامشخص بودن تاریخ تحویل‌ واکسن‌ها باعث شده تا زمان واکسیناسیون شهروندان را نتوان معلوم کرد.

کانادا با هفت شرکت ازجمله Pfizer برای دریافت میلیون‌ها دوز از واکسن‌های احتمالی COVID-19 قرارداد امضا کرده است.

براساس اظهارات دکتر سوپریا شارما مشاور ارشد سازمان بهداشت کانادا در تاریخ 26 نوامبر، انتشار نتیجه اولیه کارایی واکسن Pfizer با زمان اعلام نتیجه بررسی‌ها در ایالات‌متحده همزمان خواهد شد. تصمیم FDA احتمالا در تاریخ 10 دسامبر اعلام می‌شود.

منبع: Daily Hive