Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

تصمیم کانادا برای سفارش مجدد 20 میلیون دوز واکسن مدرنا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا قصد دارد مجددا میلیون‌ها دوز اضافی از واکسن COVID-19 شرکت مدرنا را سفارش دهد.

مقامات بهداشتی روز جمعه گذشته و در کنفرانسی خبری تصمیم خود مبنی بر خرید 20 میلیون دوز دیگر از واکسن مدرنا را اعلام کردند. به این ترتیب کانادا صاحب 40 میلیون دوز از این واکسن می‌شود.

آنیتا آناند وزیر خدمات عمومی و تدارکات اظهار داشته که این تصمیم به توصیه آژانس بهداشت عمومی کانادا و گروه ویژه واکسن گرفته شده است.

بگفته او دولت فدرال با FedEx Express Canada و Innomar Strategies قراردادهایی امضا کرده تا شرایط لازم برای انتقال واکسن‌ COVID-19 و توزیع آن در سرتاسر کشور ایجاد شود.

بر این اساس شرکت FedEx توزیع فیزیکی واکسن‌های تایید شده در استان‌ها و نواحی بهداشتی مختلف را عهده‌دار می‌باشد.

بگفته آناند هم‌اکنون لوازم جانبی (نظیر سرنگ، الکل ضدعفونی و بانداژ) کافی برای تزریق نزدیک به 25 میلیون دوز واکسن آماده است.

دکتر ترزا تام رئیس سازمان بهداشت کانادا در اوایل ماه نوامبر اعلام کرده بود که توزیع اولیه واکسن به صورت محدود انجام خواهد شد.

طبق دستورالعمل جدید ایمن‌سازی Canada’s National Advisory Committee (NACI) چهار گروه کلیدی که اولین دریافت‌کنندگان واکسن COVID-19 هستند مشخص شده‌اند.

براساس پیشنهاد NACI اولین دوزهای واکسن باید میان ساکنین و کارکنان مراکز مراقبت از سالمندان و مکان‌های نگهداری از افراد بالای 70 سال توزیع شوند.

گروه دوم کادر بهداشت و درمان و کارکنان مراقبت شخصی هستند که در تماس مستقیم با بیماران و اعضای کمیته‌های بومی قرار دارند.

بگفته تام تقسیم‌بندی با این فرض انجام شده که در سه‌ماهه نخست سال 2021 شش میلیون دوز واکسن وارد کانادا می‌شود.

دولت فدرال با هفت شرکت تولید‌کننده واکسن ازجمله مدرنا برای دریافت حداکثر 194 میلیون دوز واکسن‌ COVID-19 قرارداد امضا کرده است. امکان دریافت 220 میلیون دوز اضافی نیز وجود دارد.

تام با اشاره به مطرح شدن این احتمال که واکسیناسیون 60 تا 70 درصد جمعیت موجب ایمنی جمعی می‌شود یادآور شد هیچگونه رقم مشخصی وجود ندارد.

او افزود: وضعیت کشور کانادا از نظر دسترسی ایمن و موثر به واکسن‌های COVID-19 برای تمام شهروندان بسیار مطلوب است.

منبع: Daily Hive