Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

پلاک‌های اتومبیل آلبرتا هوشمند می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از ماه آینده شهروندان آلبرتا نیازی به دریافت برچسب انقضا برای نصب روی پلاک‌ اتومبیل ندارند و فرایند استفاده از پلاک‌های بازتابنده در استان آغاز می‌شود.

براساس خبری که روز دوشنبه منتشر شد پس از پایان ذخیره پلاک‌های قدیمی در انبار (احتمالا پاییز 2021) پلاک‌های جدید بر روی اتومبیل‌ها نصب می‌گردند.

نیت گلوبیش وزیر خدمات آلبرتا در اینباره گفت: دولت استانی به دنبال روش‌هایی برای بهبود و مدرنیزه کردن فرایند رجیستری پلاک هستند و با بکارگیری انواع بازتابنده دیگر نیازی به برچسب‌های انقضا نخواهیم داشت.

دولت هر ساله حدود 1.2 میلیون دلار برای پرینت، توزیع و انبار برچسب‌های انقضا هزینه می‌کند تا بر روی بیش از 5.5 میلیون پلاک اتومبیل که در استان تردد می‌کنند نصب شوند. این استیکرها حاوی ماه و سال ثبت پلاک هستند.

از سال 2021 اینگونه برچسب‌ها برای پلاک وسایل نقلیه همگانی و تریلی‌ها نیز صادر نمی‌شود.

با اینحال مالکین و رانندگان آلبرتایی همچنان مسئول تمدید پلاک خود در تاریخ مقرر هستند و باید گواهی معتبر ثبت اتومبیل همیشه همراهشان باشد.

شهروندان می‌توانند با ثبت‌نام در نماینده مجاز (Alberta Motor Association یا MyAlbera eServices) برای دریافت اخطار الکترونیکی تمدید اقدام کنند.

پلاک‌های بازتابنده قابلیت خوانش توسط دستگاه‌های الکترونیکی را دارند و نیروهای پلیس وضعیت ثبت پلاک اتومبیل‌ را از حاشیه جاده‌ها رصد می‌کنند.

در حال حاضر استفاده از این برچسب‌ها در کبک، ساسکاچوان، Northwest Territories و مانیتوبا منسوخ شده است.

منبع: CBC