Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

کنی: برگزاری هرگونه دورهمی در ایام کریسمس ممنوع است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر آلبرتا جیسون کنی محدودیت‌های جدید و سختگیرانه‌تری را اعلام کرد. این تصمیم بخاطر ادامه‌دار بودن روند رو به رشد ابتلا در آلبرتا گرفته شده است.

با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات پایانی سال اعمال محدودیت‌ برای برگزاری گردهمایی‌های اجتماعی در فضاهای بسته و باز بیش از سایرین جلب توجه می‌کند.

کنی در اینباره گفت: برای بسیاری از ما کریسمس مهمترین رویداد سال محسوب می‌شود. این جشن سمبل خانواده و حامل خاطرات شیرین بسیار است. خداوند می‌داند که در روزهای پایانی این سال وحشتناک بیش از هر زمان دیگری به مهر و محبت خانواده و دوستانمان نیاز داریم. با اینحال باید این واقعیت تلخ را پذیرفت که تجمعات خانگی بزرگترین منشا انتقال ویروس هستند. افراد در این دورهمی‌ها کمتر به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه می‌کنند و اگر در سه هفته آینده جلوی برگزاری آن‌ها را نگیریم افزایش آمار بستری در بیمارستان‌ها و مرگ‌ومیر در استان اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

براساس اعلام مقامات استانی ممنوعیت برگزاری گردهمایی‌ها در فضای باز و بسته و اجباری شدن استفاده از ماسک در تمام اماکن بسته ازجمله محیط‌های کار سرتاسر استان (بجز مزارع) بلافصله لازم است اجرا گردند. سایر قوانین ازجمله تعطیلی بسیاری از مراکز تفریحی-خدماتی بسته و ممنوعیت ارائه خدمات حضوری در بارها، رستوران‌ها و میخانه‌ها نیز از ساعت 12:01 روز یکشنبه اجرا می‌شوند.

تمامی محدودیت‌ها حداقل به مدت چهار هفته برقرار هستند.

کنی افزود: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کریسمس امسال به یک تراژدی برای بسیاری از خانواده‌ها بدل شود. برای همین برخلاف میل خود از شهروندان آلبرتا می‌خواهیم گردهمایی‌‌های پایان سال را تنها با حضور اعضای خانه یا همراه با حداکثر دو فرد نزدیک دیگر برگزار کنند.

منبع: Daily Hive