Tuesday, April 23, 2024
17.1 C
Calgary

فاز یک واکسیناسیون COVID-19 آلبرتا چگونه خواهد بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا از چهارشنبه آینده شروع به توزیع واکسن COVID-19 می‌کند.

تایلر شاندرو، وزیر بهداشت، روز چهارشنبه اعلام کرد که از 16 دسامبر اولین 3،900 دوز واکسیناسیون Pfizer به کارکنان بهداشت و درمان که در خط مقدم آلبرتا فعالیت می‌کنند، داده می‌شود. در ادامۀ این بیانیۀ مطبوعاتی به نحوۀ توزیع واکسن در استان پرداخته شده است.

بر اساس این اعلامیه، فاز یک واکسن COAID-19 آلبرتا از دسامبر سال جاری تا آوریل 2021 اجرا می‌شود و بر ایمن‌سازی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تمرکز خواهد کرد.

اولین واکسن‌ها به کارکنانی که در مراکز پرخطر هستند، از جمله به بیمارستان Foothills و مرکز پیتر Lougheed در کلگری و همچنین دانشگاه‌های آلبرتا و بیمارستان‌های Royal Alexandra در ادمونتون تعلق می‌گیرد.

در این اعلامیه آمده است که در حال حاضر آلبرتا دارای هشت مکان فریزردار است که می‌توانند واکسن فایزر را در دمای بسیارسرما نگهداری کنند، زیرا تزریق دو دوز با فاصلۀ یک ماه انجام می‌گیرد و تا رسیدن موعد مقرر باید این واکسن در دمای مناسب نگهداری شود.

در اعلامیۀ منتشر شده به این نکته اشاره شده است که «به منظور محافظت از ساکنین آسیب‌پذیر آلبرتا» واکسیناسیون در ماه ژانویه به کارمندان آسایشگاه‌های سالماندان طولانی- مدت و تعیین شده ارائه خواهد شد.

این استان قصد دارد تا آوریل 2021 واکسیناسیون سالمندان 75 سال به بالا، بومیان کانادا، مِتیس‌ها (بومیان) 65 سال به بالا و سایر کارکنان بهداشتی که به احتمال زیاد در خطر انتقال ویروس به این افراد هستند را آغاز کند.

این استان قصد دارد جدول زمانی دقیق و جزئیات بیشتر در مورد فاز یک را در ابتدای ژانویه منتشر کند.

منبع: dailyhive