Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

امسال کدام شهرهای کانادا یک کریسمس برفی خواهند داشت؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر امسال در آرزوی یک کریسمس سفید هستید، شاید به آرزویتان نرسید.

هر چند هنوز فرصت باقی است و پیش‌بینی‌ها قطعی نیستند، اما Environment Canada انتظار دارد که بیشتر شهرهای بزرگ کانادا یک کریسمس سبز داشته باشند.

سازمان هواشناسی فدرال می‌گوید اگر تا ساعت ۷ روز ۲۵ دسامبر، در شهری ۲ سانتی‌متر یا بیشتر برف ببارد، آن شهر یک کریسمس سفید دارد. برای داشتن یک کریسمس عالی، حتما باید در روز کریسمس هم بارش داشته باشیم.

پیتر کیمبل، یکی از کارشناس‌های سازمان هواشناسی فدرال می‌گوید که هر چند تورنتو در ۱۹ دسامبر کمی برف خواهد داشت، اما در ادامه هوایی ملایم‌تر را تجربه می‌کند. آقای کیمبل می‌گوید: «تنها شانس تورنتو برای یک کریسمس واقعی، بارش در ۲۳، ۲۴ یا ۲۵ دسامبر است.»

داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که از ۱۹۵۵ تا ۲۰۱۷، شهر تورنتو در ۴۶٪ از مواقع یک کریسمس سفید داشته، در حالی که منطقهٔ کلان‌شهر تورنتو (Greater Toronto) در ۵۲٪ از مواقع این شانس را داشته است.

از بین شهرهای بزرگ کانادا، اوتاوا در این بازهٔ ۶۳ ساله، بالاترین آمار کریسمس‌های برفی را داشته و امسال هم شانس ۸۱٪ درصدی برای برف سال نو را دارد.

در پیش‌بینی کوتاه مدت برای کلگری انتظار بارش برف نمی‌رود، و حتی شاید هوای معتدل باعث آب شدن بخشی از برف‌های قبلی خواهد شد.

آقای کیمبل می‌گوید: «کلگری شانسی برای کریسمس سفید ندارد.» تاریخ هم نشان می‌دهد که کلگری در روز ۲۵ دسامبر فقط ۵۹٪ شانس بارش برف داشته است.

اما به سمت شمال که برویم، ادمونتون بخت بالاتری برای برف در این بازه را دارد و در ۶۳ سال گذشته، ۲۰ کریسمس عالی همراه با بارش در کریسمس را داشته است.

پیش‌بینی‌ها برای ونکوور هم چنان امیدوارکننده نیست و فقط ۱۰ درصد بخت برای بارش برف در ۲۵ دسامبر وجود دارد.

اما به سراغ مونتریال برویم که امسال ۷۶٪ بخت بارش برف در کریسمس دارد و در ۶۳ سال اخیر هم ۲۵ کریسمس عالی را تجربه کرده است.

کبک اما با ۹۶٪ شانس بارش در کریسمس، امسال هم از بقیه جلوتر است. به خصوص که در ۶۳ سال گذشته، ۶۰ کریسمس سفید داشته است.

امسال شانس تجربهٔ یک کریسمس سفید در سرتاسر کانادا کاهش یافته است و فقط ونکوور استثنا ست. اما کسی چه می‌داند، شاید جریان‌های هوا ما را شگفت‌زده کنند.

منبع: Daily Hive