Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

تمامی پروازها بین کانادا و بریتانیا لغو شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیل بلیر وزیر امنیت عمومی کانادا در پیامی توییتری اعلام کرد حریم هوایی کانادا از نیمه شب 20 دسامبر بر روی پروازها از مبدا یا به مقصد بریتانیا بسته شده است.

این اقدام به توصیه مقامات بهداشتی کشور و پس از جلسه آنان با نخست‌وزیر جاستین ترودو گرفته شد.

بگفته بلیر پروازهای سه روز آینده با هدف کاستن از شیوع COVID-19 در کانادا لغو شده و امکان تمدید ممنوعیت یا اجرای آن تا 72 ساعت بیشتر نیز وجود دارد.

بلیر در بخش دیگری از اطلاعیه گفت: بمنظور حفاظت از سلامت و امنیت شهروندان کانادا باید در کوتاهترین زمان محدودیت‌های مرزی مرتبط با COVID-19 در کشور تغییر کنند. ماموران آژانس خدمات مرزی کانادا هوشیارانه بر اجرای قوانین نظارت خواهند کرد.

سازمان بهداشت کانادا این محدودیت را در واکنش به آمار بالای مبتلایان به نوع جهش‌یافته ویروس COVID-19 در برخی از نقاط بریتانیا وضع کرده است.

بگفته مقامات کانادایی جهش ژنتیکی ویروس در بریتانیا به دقت رصد می‌شود و با همکاری نزدیک شرکای بین‌المللی ازجمله سازمان جهانی بهداشت اثرات آن در حال شناسایی شدن هستند.

نخست‌وزیر جاستین ترودو همراه با پتی هایدی وزیر بهداشت، بیل بلیر وزیر امنیت عمومی و واکنش اضطراری و مارک گارنو وزیر حمل‌ونقل جلسه‌ای با اعضای Incident Response Group درباره گونه جدید کروناویروس داشته‌اند.

این آژانس در اطلاعیه‌ای گفت: جهش ژنتیکی ویروس‎‌ها ازجمله COVID-19 امری محتمل است و پیش از این نیز در بخش‌هایی از جهان شاهد آن بوده‌ایم. اطلاعات اولیه از بریتانیا نشان می‌دهد که گونه جدید قدرت سرایت بیشتری دارد اما تاکنون شواهدی مبنی بر تشدید علائم بیماری، تغییر پاسخ آنتی‌بادی و یا کاهش اثربخشی واکسن مشاهده نشده است.

ایتالیا، هلند، اتریش و بلژیک نیز مرزهای خود را بر روی پروازهای بریتانیا بسته‌اند و انتظار می‌رود در روزهای آتی کشورهای بیشتری این کار را انجام دهند.

از ماه مارس تاکنون مسافران خارجی که به کانادا می‌آیند باید پس از ورود به کشور 14 روز در قرنطینه بمانند. اما از این پس مسافرانی که از مبدا بریتانیا به خاک کانادا می‌آیند با سختگیری‌های بیشتری روبرو خواهند شد که ازجمله آن‌ها غربالگری ثانویه و تشدید نظارت بر برنامه‌های قرنطینه می‌باشند.

طبق این اطلاعیه مسافرانی که در روزهای گذشته از بریتانیا به کانادا آمده‌اند بزودی دستورالعمل‌های لازم را از طرف دولت کانادا دریافت می‌کنند.

منبع: Daily Hive