Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

ترودو: محموله نخست واکسن مدرنا روزهای آتی به کانادا می‌رسد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو اعلام کرد که اولین محموله از 40 میلیون دوز سفارش داده شده واکسن مدرنا در روزهای آتی به کانادا می‌رسد.

او که در مقابل منزلش با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد از سفارش 250 هزار دوز اضافی از واکسن فایزر نیز خبر داد.

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که سازمان بهداشت کانادا تایید کرده با تحویل واکسن‌های مدرنا می‌توان مرحله دوم واکسیناسیون COVID-19 را در کشور آغاز کرد.

آژانس سلامت فدرال اطلاعات و داده‌های واکسن مدرنا را در ماه اکتبر دریافت و پس از بررسی‌های مستقل و دقیق مجوز استفاده از آن را صادر کرد.

شرایط انبار و حمل‌ونقل واکسن مدرنا در مقایسه با واکسن فایزر تفاوت دارد و بطور کلی توزیع و انتقال آن به نواحی دورافتاده آسان‌تر است.

بنا بر تشخیص سازمان بهداشت کانادا واکسن مدرنا استانداردهای سختگیرانه ایمنی، اثربخشی و کیفیت را دارا می‌باشد. آژانس سلامت جزئیات مربوط به واکسن تازه تایید شده را منتشر کرده که شامل خلاصه‌ای از شواهد استفاده شده برای تایید واکسن وجود دارد.

واکسن مدرنا (mRNA-1273) برای استفاده افراد بالای 18 سال تایید شده و هنوز اثربخشی و ایمنی آن برای سنین پایین‌تر مورد بررسی قرار نگرفته است.

پس از توزیع و تزریق واکسن مدرنا سازمان بهداشت و آژانس سلامت کانادا به دقت شرایط را زیر نظر خواهند داشت تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: Daily Hive