Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

تا ۲۰۳۰ زنجیره تامین و تولید اپل ۱۰۰٪ عاری از کربن می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمپانی اپل اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ تمام زنجیره تامین مواد اولیه و قطعات و همچنین خطوط تولیدش عاری از کربن خواهند شد، به بیان دیگر تولید کربن در فرآیندهای تجاری و تولیدی این کمپانی به صفر خواهد رسید..

اپل هم اکنون هم یکی از کمپانی‌های دوستدار محیط زیست است که سعی دارد آلاینده‌های کمتری وارد جو زمین کند. جالب اینکه در رعایت این موارد، ۲۰ سال جلوتر از زمانبندی اعلام شده توسط کارگروه جهانی تغییرات آب‌و‌هوایی است.

این کمپانی می‌گوید هدفش آن است که «تاثیر همهٔ محصولات اپل بر روی آب‌و‌هوا به صفر برسد.»

تیم کوک، مدیرعامل اپل گفته است: «کسب‌و‌کارها فرصتی عالی برای ساختن آینده‌ای بادوام دارند، فرصتی که ماحصل دغدغه مشترک ما درباره سیاره‌مان است.»

«نوآوری‌ها ما را قادر کرده که آینده‌ای خوب برای سیاره‌مان بسازیم، محصولاتمان را پاک و بهینه تولید کنیم، و منابع انرژی جدید را وارد چرخه کارمان در سرتاسر دنیا کنیم.»

«اقدام برای آب‌و‌هوا یکی از ستون‌های نوآوری، کارآفرینی، و رشد اقتصادی پایدار ما است. با تعهد به تجارت عاری از کربن، امیدوار به ایجاد موج کوچکی هستیم که تغییراتی بسیار بزرگتر را رقم خواهد زد.»

Apple commits 100 percent carbon neutrality for supply chain and products by 2030 airfield zhaoyunzhai 07212020 big jpg large 2x 1024x613

برنامه اپل برای رسیدن به این هدف با جزئیات کاملی اعلام شده است. که شامل طراحی محصولات با تمرکز بر کاهش تولید کربن، افزایش دسترسی به منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر در عرصه تجاری و تولیدی، و نوآوری در مواد مصرفی است.

همچنین اپل توضیحاتی درباره شتابدهندهٔ جدیدش داده که بخشی از تلاش ۱۰۰ میلیون دلاری این کمپانی برای رسیدن به تساوی نژادی و عدالت است.

لیسا جکسون، نایب رییس اجتماعی، سیاست‌گذاری و محیط زیست در اپل، می‌گوید: «ما به تلاشمان برای محیط زیست و نقشهٔ راه جاه‌طلبانه‌مان افتخار می‌کنیم.»

«اما تبعیض نژادیِ سیستماتیک و تغییرات محیطی دو موضوع جدا از هم نیستند، و راه‌حل‌های متمایزی هم ندارند. نسل ما این فرصت را دارد که اقتصادی سبزتر و عادلانه‌تر بسازد. در این مسیر به منظور حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده، صنایع جدیدی نیز خلق خواهند شد.»

منبع: Daily Hive