Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

اشباح هتل Fairmont Banff Springs

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هتل باشکوه Banff Springs در سال 1888 و در انتهای یک خط ریلی بنا شده تا به مقصد بازرگانان و ثروتمندان در قلب کوهستان راکی تبدیل شود. مناظر زیبا و فضای داخلی لوکس هتل باعث شده تا لقب Castle of the Rockies به آن داده شود. در 131 سال گذشته شخصیت‌های مشهور بسیاری در آن اقامت داشته‌اند که ازجمله آن‌‌ها می‌توان به ملکه الیزابت دوم، هلن کلر و مرلین مونرو اشاره کرد. با اینحال علت شهرت Banff Springs چیز دیگریست.

براساس روایات مردی در اتاق 873 همسر و دختر جوان  خودش را به قتل رسانده و سپس خودش خودکشی کرده است. گزارش اتفاقات غیرعادی و ماورایی در این اتاق نه‌تنها سبب قوت بازگویی این داستان شده بلکه مسئولان هتل را وادار کرده تا درب اتاق را برای همیشه مسدود کنند.

مهمانان در ساعات پایانی شب صدای جیغ و فریاد در اتاق شنیده‌اند و خدمتکاران نیز از وجود آثار انگشت خونین بر آینه توالت و پاک نشدن آن‌ها گفته‌اند.

مقامات هتل مدعی هستند داستان قتل با هدف ترساندن مسافران ساخته شده و واقعیت ندارد. همچنین تاکید دارند که هیچ اتاق خون‌آلودی با دیوار آجری مسدود نشده است. با اینحال برخی سعی کرده‌اند اتاق را پیدا کنند.

اتاق‌های کلیه طبقات بجز طبقه هشتم هتل به رقم 73 ختم می‌شوند. محل نصب تابلوی اتاق 873 نیز کنده شده و چراغ روی درب همچنان وجود دارد. بعلاوه اگر به دیوار میان اتاق‌ها ضربه بزنید متوجه خالی بودن محل درب خواهید شد.

هرچند این روزها اتاق 873 دیگر وجود ندارد اما اتفاقات غیرعادی بسیاری در Banff Springs رخ می‌دهند. یکی از پرتکرارترین آن‌ها مشاهده شبح دختری جوان در هتل می‌باشد که به دنبال اتاقش می‌گردد.

دیگر شبح معروف هتل Ghost Bride نام دارد. طبق روایات او هنگام رفتن پیش داماد بخاطر لیز خوردن از پله‌ها یا آتش گرفتن لباسش بخاطر برخورد با شعله شمع به پایین سقوط کرده و گردنش می‌شکند. بگفته برخی شاهدان شبح یک دختر نحیف با لباس عروسی بر تن روی پله‌ها و سالن رقص دیده شده است. حتی برخی مدعی شده‌اند شعله‌های آتش از لباس‌ او در حال زبانه کشیدن بوده است. شهرت Ghost Bride of Banff Springs باعث شده تا تمبر و سکه‌های مخصوص او نیز طراحی و ضرب شوند.

شبح دوستانه دیگر که مهمانان با آن روبرو شده‌اند متعلق به پیشخدمت اسکاتلندی، سم مک‌آلی، می‌باشد. او به قدری عاشق هتل بوده که از قصد خود برای بازگشت به سالن‌های هتل پس از مرگ گفته است. به گفته شاهدان او با زنگی به دست و لهجه اسکاتلندی چمدان‌ها را حمل کرده و بعدها فهمیده‌اند چنین کسی در هتل وجود ندارد. برخی نیز مدعی شده‌اند پس از دادن انعام شاهد ناپدید شدنش بوده‌اند.

هرچند مدیران هتل علاقه‌ای به صحبت کردن درباره چنین شایعاتی ندارند اما جو بوجود آمده بسیاری را به سمت Banff Springs کشانده و به مناسبت‌های گوناگون مانند هالووین برنامه‌های متنوعی در آن برگزار می‌شود. اگر شما نیز عاشق شکار روح و آدرنالین هستید حتما به طبق هشتم هتل رفته و به دنبال شبح اتاق 873 بگردید!

منبع: The Lineup