Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

اگر قصد فروش خانه در کلگری را دارید، حتما این مقاله را بخوانید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

فرآیند خرید و یا فروش خانه، همیشه اتفاق مهمی در زندگی افراد است. در نتیجه به همان اندازه هم احتیاج به هوشیاری خریداران و فروشندگان دارد. در این میان برای فروشندگان این اتفاق می‌تواند بسیار چالش‌ برانگیزتر باشد چون دیگر خبری از دیدن خانه و انتخاب توسط آنها نیست، بلکه شما باید خانه خود را طوری آماده فروش کنید که برای خریداران جذاب باشد و بهترین نتیجه را برای شما به وجود آورد.

در این مقاله تجربه خود در بازار کلگری، برای فروش خانه در بهترین حالت را با شما به اشتراک می‌گذارم. حتما با در نظر گرفتم موارد زیر فروش موفقی خواهید داشت.

در محله شما چه خبر است؟

خیلی مهم است که شما توسط مشاور املاک خود از آمار محله به دقیقی آگاه شوید. البته که شما باید دنبال اعداد و ارقام دقیق باشید و نه احساس شخصی از بازار.

فراموش نکنید شما در حال رقابتی با دیگر خانه‌ها در محله برای فروش خانه خود هستید. برنده شدن در این رقابت وابسته به داشتن اطلاعات کافی از بازار است، مثل تعداد کل خانه‌ها، سرعت فروش، روند قیمتی، میانگین تعداد روز لازم برای فروش، و از همه مهم‌تر نوع بازار در محله شما، آیا بازار به نفع فروشندگان است یا خریداران؟

اگر بازار فروشندگان است شما باید ۲٪ بیشتر از ارزش روز، خانه را قیمت‌گذاری کنید. اگر بازار خریداران است باید ۲٪ کمتر از قیمت روز، قیمت‌گذاری کنید که خانه خود را بفروشید.

تحلیل درست همه اطلاعات بالا شما را کاملا برای یک تصمیم صحیح یاری می‌کند.

۳ عامل تعیین کننده شکست یا پیروزی شما در فروش خانه

۱) قیمت‌گذاری مناسب
بسیار مهم است که مشاور املاک با توجه به مشخصات خاص خانه شما و نمونه‌های تازه فروش رفته و روند بازار، شما را برای قیمت‌گذاری درست یاری کند. قیمت بالا باعث فروش خانه‌های همسایه می‌شود و فروش نرفتن خانه شما و نهایتا فروش خانه به قیمت بسیار پایین‌تر و از سوی دیگر قیمت پایین هم که واضح است باعث ضرر مالی.

۲) آماده سازی و Presentation
مثل فروش هر محصول دیگری، ترفند‌های ظاهری بازاریابی بسیار تاثیرگذار است.
اینکه چگونه ظاهر خانه را طوری تغییر بدهیم که حداکثر جذابیت را در دل خریدار ایجاد کنیم، بسیار مهم است.
اینکه آیا بازسازی باعث افزایش ارزش خانه می‌شود یا هدر دادن پول است؟

خریداران از طریق دیدن عکس‌های خانه تصمیم به بازدید خانه خواهند گرفت، چگونه عکس‌هایی گرفته شود که بیشترین تاثیر را روی ببینده بگذارد؟
تجربه شخصی خود در بازار مسکن نشان می‌دهد ۳ عکس اول مهمترین عکس‌ها در جذب مشتری یا دفع مشتری است.

۳) بازاریابی
طبق آمار ۹۵٪ خریدارن خانه، آنلاین خانه خود را انتخاب می‌کنند. پس حضور آنلاین قوی تبلیغات خانه شما در فروش بسیار تاثیر‌گذار است. پس حتما باید استراتژی بازاریابی مشاور املاک خود را بدانید تا بدانید چطور خانه شما آنلاین مشتری جذب می‌کند.

مهمترین وظیفه شما در زمان فروش خانه چیست؟

انتخاب بهترین مشاور املاک

در شروع فرآیند فروش خانه، اول به این نکته فکر کنید که فروش این خانه بزرگترین تراکنش مالی زندگی شما است و به همان اندازه باید برای این موضوع حساسیت و وقت صرف نمایید.

اگر برای انتخاب مشاور املاک کوتاهی کردید و در نهایت هزار دلار از دست دادید، کسی را جز خودتان مقصر ندانید.

چگونه مشاور املاک مناسب را پیدا کنیم؟

  • حتما با بیشتر از یک مشاور املاک مصاحبه کنید. اینکه مشاور املاکی برای شما خانه را خریده، الزاما به معنی آن نیست که او بهترین گزینه در زمان فروش است، چون شاید او توانایی و امکانات کافی برای این کار را ندارد.
  • با مصاحبه با چند مشاور املاک به سادگی تفاوت‌ها را خواهید دید و انتخاب بهترین برای شما آسان می‌شود.
  • تمرکز شما باید بر روی خدمات در برابر هزینه فروش باشد و نه تنها بر روی هزینه فروش.
  • حتما از مشاور املاک بپرسید که چرا او بهترین گزینه برای شما است و چگونه بهترین سرویس را به شما می‌دهد.

اشتباهات بزرگ در زمان انتخاب مشاور املاک چیست؟

روابط شخصی و دوستی را با روابط حرفه‌ای ترکیب نکنید. انتخاب مشاور املاک در مهمانی یا به دلیل دوستی با او یا دوستی او با دوست شما بدون مصاحبه حرفه‌ای با او و مقایسه او با چند مورد دیگر حتما باعث پشیمانی شما خواهد شد.

صرف انتخاب بخاطر دیدن زیاد تبلیغات هم الزاما به نفع شما نیست.

هر گونه اشتباه در این انتخاب باعث ضرر مالی بسیار زیادی بر شما خواهد شد، پس با صرف زمان کافی و پیروی از روش مناسب انتخاب، موفقیت خود را تضمین کنید.