Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

هزاران امضای مردم بریتیش کلمبیا زیر درخواست ادامهٔ تعطیلی مدارس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک پتیشن (Petition) که برای تعطیل ماندن مراکز آموزشی بریتیش کلمبیا در بحبوحه کووید-۱۹ ارائه شده، حمایت هزاران نفر از مردم بریتیش کلمبیا را جلب کرده است.

این پتیشن در وبسایت Change.org قرار گرفته و از دکتر بانی هنری مدیرکل بهداشت استان، جان هورگان نخست وزیر بی.سی، و آدریان دیکس وزیر بهداشت، می‌خواهد که مدارس استان را حداقل برای دو هفتهٔ دیگر تعطیل نگه دارند و برنامهٔ بازگشایی از ۴ ژانویه را به تعویق اندازند.

این پتیشن با اشاره به افزایش آمار مبتلایان کووید-۱۹ در این استان، شیوع گونهٔ جدید ویروس را هم به دلایل نگرانی عمومی اضافه کرده است.

از زمان انتشار پتیشن در ۲۸ دسامبر، مجموعا ۳۹,۰۰۰ شهروند آن را امضا کرده‌اند. در بخشی از آن می‌خوانیم:

«برای اینکه مطمئن شویم بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان و کارمندان ایمن خواهد بود، از دکتر بانی هنری می‌خواهیم که تعطیلی زمستانی مدارس را برای یک هفته دیگر تمدید کند و برنامه‌ای جدید برای محافظت از حاضران در مدارس ارایه نماید.»

بسیاری از حامیان این پتیشن دلایل خود را هم در پایین متن آن آورده‌اند. از جمله معلمی که خواهان اجباری شدن استفاده از ماسک شده و می‌گوید: «من فقط نگران ایمنی دانش‌آموزانم، خانواده‌های آنها، خودم و خانواده‌ام هستم.»

۲۳ دسامبر بود که دکتر هنری به رسانه‌ها گفت فقط ۱٪ از نوجوانانِ مدرسه‌رو به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند:

«بیشتر بچه‌هایی که علایم شبیه کووید-۱۹ دارند، در واقع به آن مبتلا نیستند و این وضع در کل پَندمی یکسان بوده است.»

«از ابتدای پَندمی تاکنون دانش‌آموزانی که به کروناویروس مبتلا شده‌اند حدود ۱۲٪ از کل مبتلایان را تشکیل داده است.»

«همانطور که در نوامبر گفتم، ما یک کارگروه ویژه برای بازگشایی مدارس تشکیل داده‌ایم تا این کار با تدابیر کافی و ایمنی بالا انجام شود و ارتباطات لازم برای مدیریت این عملیات را هم برقرار کرده‌ایم.»

دکتر هنری درباره گونهٔ جدید کووید-۱۹ هم می‌گوید که هر چند اوضاع در بریتیش کلمبیا بسیار پر استرس است اما از این جنبه، شرایط استان خوب است:

«ما به دقت در حال رصد برای یافتن این گونهٔ جدید هستیم و فعلا شیوع آن محدود بوده است.»

تا امروز ۵۱,۹۹۰ نفر در بریتیش کلمبیا به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۹۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: Daily Hive