Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

برنامه واکسیناسیون سراسری بریتیش کلمبیا تا آخر ژانویه نهایی می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت بریتیش کلمبیا می‌خواهد بهار امسال واکسیناسیون گروه‌های پرریسک را تکمیل کند، و سپس در فاصله آوریل تا سپتامبر تمام جمعیت خود را واکسینه نماید.

دکتر بانی هنری، مدیرکل بهداشت بریتیش کلمبیا در کنفرانس خبری اخیرش گفت که برنامه و جزئیات استراتژیک این طرح تا اواخر ژانویه اعلام می‌شود. اکنون ما فقط اطلاعات اولیه را داریم که شامل توزیع واکسن بر اساس سن افراد (تقسیم‌بندی در بازه‌های سنی ۵ ساله) است.

دکتر هنری می‌گوید: «این وظیفهٔ خطیری است و ما فقط چند ماه محدود برای انجامش وقت داریم.»

او به شهروندانِ بی.سی یادآور شد که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها هنوز برقرارند و همه باید به دقت معیارهای ایمنی از جمله ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی در صورت لزوم را رعایت کنیم.

تا ۴ ژانویه ۲۰۲۱ حدود ۲۴,۰۰۰ نفر از مردم بریتیش کلمبیا در برابر کروناویروس واکسینه شده‌اند و به زودی مقابله با پندمیِ کووید-۱۹ به مرحله تازه‌ای وارد می‌شود.

فعلا موجودی واکسن‌ها برای گروه‌های پرخطر از جمله کارمندان در حوزهٔ بهداشت و درمان و کارمندانِ خانه‌های سالمندان در نظر گرفته شده و تمرکز دولت بر تکمیل این فاز تا آخر فوریه است.

تا ماه مارچ دولت به واکسیناسیون دومین گروه پرخطر خواهد پرداخت که شامل افراد بالای ۸۰ سال، بی‌خانمان‌ها، و جوامع بومی دورافتاده از شهرها می‌شود.

از آن فاز به بعد، به طور فزاینده‌ای موجودی واکسن افزایش می‌یابد و آسان‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد. هرچند جزئیاتی اعلام نشده ولی دکتر هنری انتظار دارد که وفور واکسن، شرایط را برای بازگشایی جامعه نیز آسان‌تر کند.

واکسن فایزر-بیونتک که اولین واکسن تایید شده در کانادا ست، در عین حال سخت‌ترین شرایط توزیع را نیز دارد و برای نمونه در تمام فاز نگهداری، توزیع و تزریق باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود؛ و تیم واکسیناسیون باید کار با نیتروژن مایع و دستکش‌های مخصوص ضدیخ‌زدگی را یاد بگیرند.

دکتر هنری امیدوار است که تا رسیدن به فاز واکسیناسیون عمومی، واکسن‌های جدیدی تایید شوند که کار توزیع آنها نیز آسان‌تر از واکسن فایزر-بیونتک باشد.

منبع: Daily Hive