Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

کدام سیاستمداران کانادایی در بحران COVID-19 به خارج از کشور سفر کرد‌ه‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در هفته‌های اخیر، تعدادی از سیاستمداران کانادایی بدون توجه به افزایش موارد ابتلا به COVID-19 سفر بین‌المللی داشته‌اند.

در حال حاضر دولت کانادا به شهروندان و ساکنان دائمی توصیه می‌کند برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تا «اطلاع ثانوی» از «سفرهای غیرضروری» به خارج از کشور خودداری کنند.

با وجود بیانیه رسمی دولت که از ۱۴ مارس ۲۰۲۰ اجرا شده است، برخی از کارمندان دولت به سفرهای بین‌المللی ادامه می‌دهند.

وزیر دارایی انتاریو، رود فیلیپس، در اوایل دسامبر تعطیلات شخصی‌اش را در St. Barts گذراند. وی ۳۱ دسامبر از سمت خود استعفا داده است اما هنوز برای Ajax‌ کار می‌کند.

کمال خِرا، عضو پارلمان برامپتون غرب و دبیر پارلمان وزیر توسعه بین الملل، در تاریخ ۲۳ دسامبر به سیاتل، واشنگتن سفر کرد. وی برای مراسم خصوصی یادبود عمویش در ایالات متحده حضور داشته است. خِرا ۳ ژانویه از سمت خود استعفا داد.

در آلبرتا، پت رِن به دلیل یک سفر خانوادگی که از پیش برنامه‌ریزی کرده بود در شبکه‌های اجتماعی از مردم عذرخواهی کرد.

نخست وزیر جیسون کنی در یک کنفرانس خبری تأیید کرد تریسی آلرد، وزیر امور شهرداری آلبرتا، پیش از کریسمس برای تعطیلات به هاوایی رفته بوده است.

نخست وزیر همچنین تأیید کرد که چند تن از اعضای MLA، اعضای ستاد سیاسی و مقامات ارشد دولت در هفته‌های اخیر به خارج از کشور سفر کرده‌اند. کنی در ادامه افزود طبق دستورالعمل صادرشده اعضای کابینه فقط به منظور سفرهای سیاسی می‌توانند از کشور خارج شوند.

در منیتوبا، نیکی اشتون، نماینده Churchill-Keewatinook Aski، در تاریخ ۱ ژانویه توئیت کرد که برای دیدار با مادربزرگ بیمارش در یونان است. حزب دموکراتیک ملی گفته است اشتون جاگمیت سینگ، رهبر حزب، را از سفر خود قبل از عزیمت مطلع نکرده است و در نتیجه از سمت‌های خود کنار گذاشته می‌شود. این حزب طی بیانیه‌ای با اشتون ابراز همدردی کرده است اما در نهایت معتقد است همه باید به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به COVID-19 پایبند باشند.

در کبک نیز، سمیر زوبری، نماینده مجلس در ۳ ژانویه در توییتی نوشت اواخر ماه دسامبر برای دیدار با مادربزرگ همسرش که بیمار بوده است، به دلاوِر سفر کرده است. او که نماینده Pierrefonds—Dollard است اعلام کرد «اشتباه در قضاوت» وجود دارد و از سمت‌هایش کناره‌گیری کرد.

الکساندرا مندس، نماینده Brossard-Saint-Lambert، نیز در شبکه‌های اجتماعی به یک سفر بین‌المللی اشاره کرده است. مندس گفته است در مورد سفرش با سخنگوی مجلس عوام صحبت کرده است. همچنین او و همسرش ۱۴ روز قرنطینه را کامل سپری کرده‌اند.

پاتریشیا لاتانتزیو، نماینده مجلس St-Léonard-St-Michel، در تاریخ ۳ ژانویه در مورد سفرش به خارج از کشور بیانیه‌ای صادر کرده است. وی گفته است این سفر یک سفر ضروری به ایرلند بوده است.

لاین بست، نماینده Brome-Missisquoi  کبک، در فیس بوک اعلام کرد که در اواسط ماه اوت به مکزیک سفر کرده است. او گفته است برای کمک به والدینش که در مکزیک بودند مجبور به انجام سفر شده است، همچنین در طول مسیر تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده است.

تاکنون ۶۰۱،۶۶۳ مورد ابتلا به COVID-19 در کانادا مشاهده شده است و ۱۵،۸۶۵ مورد مرگ و میر ناشی از این ویروس گزارش شده است.

 

منبع: dailyhive