Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

نزدیک به ۲۹,۰۰۰ آلبرتایی در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفتهٔ مسئولین بهداشتی آلبرتا، تا آخرین ساعات ۵ ژانویه ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۹,۰۰۰ نفر از شهروندان این استان واکسینه شده‌اند.

وزیر بهداشت آلبرتا، تایلر شاندرو (که در عکس بالا واکسن را دریافت کرده) می‌گوید: «این هدف جاه‌طلبانه‌ای بود و ما فقط چند روز از برنامهٔ اولیه‌مان عقب هستیم.»

آلبرتا هنوز در فاز 1A است که تمرکز واکسیناسیون بر ۲ گروه از دستهٔ پرخطر قرار دارد، یعنی پرستاران خانگی و نیروهای بخش اورژانس.

در فاز 1B که از فوریه آغاز می‌شود، واکسن در اختیار سالمندان بالای ۷۵ سال، کارمندان بخش بهداشت در اتاق‌های جراحی، و نیز مردم جوامع بومی قرار می‌گیرد.

اکنون دولت آلبرتا در حال آماده‌سازی پلتفرمی است که به مردم امکان می‌دهد نوبت واکسیناسیون خود را از طریق موبایل یا کامپیوتر تعیین و دریافت کنند. به گفتهٔ آقای شاندرو، فعلا واکسیناسیون فقط با دعوت صورت می‌گیرد.

دکتر دینا هینشا، مدیرکل بهداشت آلبرتا هم می‌گوید که در حال حاضر بیش از ظرفیت واکسن، دعوتنامه ارسال می‌شود تا همیشه افراد کافی برای دریافت دوزها حاضر شوند.

چنانچه کسی در موعد مقرر برای دریافت واکسن حاضر نشود، کارمندان بهداشتی دوز سهم او را به خودشان خواهند زد تا روند واکسیناسیون کلی جمعیت متوقف نشود.

دکتر هینشا شایعات درباره دور ریختن دوزها را هم به کلی رد کرده و می‌گوید:

«اگر یک شیشه از دست کسی بیفتد، یا محتویاتش بر زمین بریزد، آن دوز را از دست می‌دهیم. اینها اشتباهات سهوی هستند و غیرقابل پرهیز. اما تعدادشان محدود است…درصدی که با این خطاها از دست می‌دهیم بسیار کمتر از چیزی است که در فصل آنفولانزای سالانه داشتیم.»

حالا بیش از هر چیز هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ست که در سرعت واکسیناسیون میلیون‌ها کانادایی اهمیت دارد.

منبع: Daily Hive