Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

وضع مقررات منع آمد و شد در کبک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رشد موارد ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر کروناویروس در کبک باعث شده تا مقامات این استان به امید کاستن از شدت بحران مقررات منع آمد و شد وضع کنند.

به این ترتیب کبک به اولین استان کانادا تبدیل شد که چنین محدودیت‌هایی را وضع می‌کند.

این مقررات از 8 ژانویه آغاز و تا 8 فوریه ادامه خواهد داشت. در این مدت شهروندان کبک اجازه ندارند از ساعت 8 شب منزل خود را ترک کنند.

بگفته کریستین دوبه وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی و دکتر هوراکیو آرودا مدیر بهداشت عمومی کبک دولت استانی مجبور شده چنین تصمیم سختگیرانه‌ای را برای کاهش دورهمی‌ها بگیرد.

بگفته لگولت منازل از کانون‌های اصلی شیوع بیماری بوده و ممنوعیت آمد و شد مانع از گسترش ویروس در این محیط می‌شود.

او افزود: شهروندان تنها برای رفتن به محل کار می‌توانند از منازل خارج شوند. فروشگاه‌ها نیز موظف هستند حداکثر ساعت 7:30 دقیقه عصر تعطیل شوند تا کارمندان و مشتریان زمان کافی برای بازگشت به منازل را داشته باشند.

بگفته لگولت برخی فروشگاه‌ها مانند پمپ‌های بنزین و داروخانه‌ها می‌توانند بعد از ساعت 8 شب همچنان فعالیت کنند. بدون شک پاندمی در کبک رو به گسترش است و شاهد افزایش موارد ابتلا، بستری و مرگ در استان هستیم. ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و شرایط بدی را شاهدیم. بحران فعلی واقعا جدیست.

نخست‌وزیر به شهروندان هشدار داد اگر بدون دلیل موجه مقررات را زیر پا بگذارند ممکن است با جریمه 1،000 تا 6،000 دلاری روبرو شوند.

پیش از این قوانین منع آمد و شد با هدف کاهش شیوع COVID-19 در هلند، جمهوری چک، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، یونان، فرانسه، هند، کالیفرنیا، اوهایو و استرالیا نیز وضع شده است.

منبع: Daily Hive