Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

ارائه نتیجه تقلبی تست کرونا توسط مسافران جریمه دارد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنا بر اعلام دولت فدرال مسافرانی که هنگام ورود به کانادا نتیجه تست COVID-19 تقلبی ارائه کنند ممکن است تا 5،000 دلار جریمه شوند.

در اطلاعیه Transport Canada آمده که سند تایید منفی بودن نتیجه تست آزمایشگاهی COVID-19 باید پیش از سوار شدن به هواپیما به شرکت هواپیمایی ارائه گردد.

بگفته مقامات دولتی آزمایش باید به روش مولکولی (PCR یا LAMP) انجام شده باشد. همچنین تست باید حداکثر تا 72 ساعت پیش از ساعت پرواز به کانادا انجام گیرد.

نتیجه دیگر شیوه‌های تست مانند آزمایشات آنتی‌ژن پذیرفته نیست.

تمامی مسافران بدون توجه به وضعیت اقامت در کانادا باید پیش از سوار شدن به پرواز نتایج منفی را همراه داشته باشند؛ در غیر اینصورت شرکت هواپیمایی بطور اتوماتیک مانع از سوار شدن آن‌ها به پرواز خواهد شد.

مسافر موظفند پیش حرکت به کانادا یک نتیجه تست کتبی یا الکترونیکی را به شرکت هواپیمایی یا اپراتور خصوصی فروشنده بلیت، ارائه دهد. نتیجه منفی باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • نام مسافر و تاریخ تولد
  • نام و آدرس آزمایشگاه/ کلینیک/ مرکز انجام تست
  • تاریخ انجام تست
  • روش انجام تست (مثلا PCR یا LAMP)
  • نتیجه نهایی تست (مثلا “منفی” یا “شناسایی نشد”)

بگفته مقامات فدرال ارائه مجوز نامعتبر یا تقلبی ممنوع بوده و از ورود مسافر به پرواز جلوگیری خواهد شد؛ همچنین طبق قانون Aeronautics فرد خاطی ممکن است تا 5،000 دلار جریمه شود. علاوه بر این مشاهده چنین رفتاری می‌تواند سبب شود تا افسر قرنطینه بهداشت عمومی در هنگام ورود به کانادا علیه مسافر اقدامات اضافی و احتیاطی انجام دهد.

مسافران پس از ارائه نتیجه تست منفی و دریافت اجازه ورود به کانادا همچنان باید قرنطینه 14 روزه اجباری را، جز در موارد استثنا قانون قرنطینه، بگذراند.

ارائه برنامه‌ چگونگی گذران دوران قرنطینه به مقامات دولتی الزامی است؛ در صورت ناقص بودن برنامه مسافر باید دوران قرنطینه خود را در مراکز قرنطینه فدرال سپری کند.

منبع: Daily Hive