Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

این وبسایت زمان تقریبی واکسینه شدن شما را می‌داند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همزمان با گسترش واکسیناسیون در سرتاسر کانادا برای بسیاری از شهروندان این سوال پیش آمده که چه زمانی واکسن COVID-19 را دریافت خواهند کرد. حال ابزاری آنلاین پاسخ را به شما می‌گوید!

کافیست داده‌هایی ابتدایی مانند سن، وضعیت شغلی و غیره را در Vaccine Queue Calculator وارد کنید تا زمان تقریبی واکسیناسیون به شما گفته شود.

جزمین ماه یکی از سازندگان این محاسبه‌گر گفت: آرزوی اکثر شهروندان آن است که همین حالا ویروس نابود شود، اما واقعیت چیز دیگریست. بهمین دلیل ما این محاسبه‌گر را ساخته‌ایم تا تاریخ واقعی را به افراد اعلام کنیم و تصور پایان دوران سخت کنونی برای آن‌ها آسان‌تر گردد.

بعنوان مثال یک شهروند 26 ساله که هیچکدام از فاکتورهای ریسک پیش‌فرض را ندارد نفر 11.7 میلیون تا 22.4 میلیون نوبت است. او واکسن را در فاز سوم، از اوایل جولای تا اواسط سپتامبر 2021، دریافت خواهد کرد.

همچنین یک شهروند 35 ساله که در مرکز مراقبتی مشغول به کار است نفر حدودا 5 میلیون در صف دریافت واکسن است. او در فاز نخست، از اوایل فوریه تا اواخر می، واکسن خواهد زد.

بگفته ماه هیچکدام از اطلاعات وارد شده در محاسبه‌گر ذخیره نمی‌شوند.

ماه توسعه‌دهنده وب در Omni Calculator و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد از دانشگاه Guelph می‌باشد. او این محاسبه‌گر را به کمک همکارش استیو وودینگ طراحی کرده است.

آن‌ها محاسبه‌گر را طبق دستورالعمل اولویت‌بندی واکسیناسیون دولت فدرال ساخته‌اند. به این ترتیب با فرض آنکه فرایند طبق برنامه‌ریزی پیش برود، تست‌های آزمایشگاهی تمام واکسن‌ها موفقیت‌آمیز باشد و تاییدیه سازمان بهداشت کانادا را دریافت کنند، این ابزار محاسبات را انجام می‌دهد.

همچنین محاسبه‌گر این فرض را در نظر گرفته که تمام شهروندان قصد دریافت واکسن ندارند و نرخ آن 70.3 درصد است.

بگفته ماه استقبال شهروندان از Vaccine Queue Calculator بسیار خوب بوده و از زمان راه‌اندازی در تاریخ 7 ژانویه بیش از یک میلیون نفر به آن مراجعه کرده‌اند.

او تاکید می‌کند که به شهروندان بهترین زمان دریافت واکسن گفته می‌شود و ممکن است این تاریخ تغییر کند.

در حال حاضر کانادا با هفت شرکت سازنده واکسن COVID-19 برای تامین 194 میلیون دوز قرارداد امضا کرده و امکان سفارش 220 میلیون دوز اضافی نیز وجود دارد.

بگفته جاستین ترودو هر شهروند کانادایی که قصد زدن واکسن دارد می‌تواند آن را تا سپتامبر 2021 دریافت کند.

او افزود: این فرایند ممکن است طولانی باشد. قشر آسیب‌پذیر جامعه در اولویت هستند و ما باید همچنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای رسیدن به ایمنی جمعی تلاش کنیم. پایان صبح امید را می‌توان دید اما هنوز تا رسیدن به آن راه داریم.

تاکنون 681،328 شهروند کانادا به COVID-19 مبتلا شده‌ و متاسفانه 17،383 نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: Daily Hive