Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

بازگشایی سالن‌های آلبرتا از امروز دوشنبه ۱۸ ژانویه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برخی از جنبه‌های زندگی در آلبرتا مانند آنچه در اواسط ماه دسامبر بود، به حالت عادی بازمی‌گردند، اما همه مشاغل نمی‌توانند بازگشایی شوند.

از روز دوشنبه، مشاغل مراقبت شخصی از جمله سالن‌ها، آرایشگاه‌ها، خدمات زیبایی و سالن‌های تاتو می‌توانند برای قرارهای فردی مشتری رزرو کنند.

لیزا مالک سالن زیبایی دیستیلد می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم کسی بیمار شود بلکه می‌خواهیم همه چیز ایمن باشد. ما همیشه دارای استانداردهای پزشکی هستیم. نمی‌توانیم تعطیل شویم و سپس دوباره بازگشایی شویم، این کار جلوی رشدمان را می‌گیرد. افرادی که برای من کار می‌کنند زندگی دارند، آنها خانواده دارند، قبض‌هایی برای پرداخت دارند، من هم قبض دارم.»

محدودیت‌های فروشگاه‌های خرده فروشی و خدمات ناهارخوری در میخانه‌ها و رستوران‌ها تغییری نکرده است. جیسون کنی گفته است یک هفته قبل از بازگشایی این اماکن اعلام می‌کند تا امکان خرید موجودی جدید و استخدام مجدد کارکنان فراهم شود.

این قوانین همچنین برای اجتماعات در فضای باز کاهش می‌یابد، زیرا ممکن است 10 نفر در فاصله دو متری با یکدیگر جمع شوند. اما تجمعات داخلی هنوز غیرقانونی است.

پذیرایی در مراسم تشییع جنازه هنوز ممنوع است، اما دیگر خدمات با رعایت قوانین بهداشت عمومی و حضور حداکثر 20 نفر می‌تواند انجام شود.

مهمانی عروسی با 8 مهمان بعلاوه عروس و داماد نیز مجاز است.

دکتر دینا هینشاو روز پنجشنبه در نشست خبری گفت: «اگر ما قوانین اصلی بهداشت عمومی را در تمام فعالیت‌های خود رعایت کنیم، از جمله فعالیت‌های جدیدی كه از سر گرفته شده‌اند، می‌توانیم روند نزولی داشته باشیم. هدف ما مشاهده بیمار کمتر در بیمارستان‌ها و به خصوص بخش مراقبت‌های ویژه است.»

منبع: calgary.ctvnews