Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

رکوردشکنی بازار مسکن کانادا در ماه دسامبر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادایی‌ها رکورد فروش خانه در ماه دسامبر 2020 را شکستند. به این ترتیب با وجود شیوع COVID-19 بازار املاک کشور سال را با قدرت به اتمام رساند.

طبق گزارش اخیر انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) فروش خانه نسبت به سال گذشته 7.2 درصد بالا رفته و فعالیت در این بازار نیز 47.2 درصد بیشتر شده است. این بیشترین میزان رشد در 11 سال گذشته می‌باشد.

Greater Toronto و Greater Vancouver فعال‌ترین بازارهای کانادا بوده‌اند که 20 درصد معاملات در آن‌ها انجام شده است.

از ماه نوامبر تا دسامبر تعداد املاک جدید وارد شده به لیست فروش 3.4 درصد رشد پیدا کرده و میانگین ارزش املاک معامله شده نیز با 17.1 درصد افزایش به 607،280 دلار رسیده است.

قیمت املاک کانادا به شدت تحت تاثیر ارزش ملک در Greater Vancouver و GTA، گران‎‌ترین بازارهای مسکن کانادا، می‌باشد. با فاکتور گرفتن این دو شهر میانگین ارزش املاک حدود 130،000 دلار کاهش می‌یابد.

کاستا پولوپولوس رئیس CREA گفت: با وجود بحران‌ها سال 2020 رکورد فروش و فعالیت در بازار مسکن را شکست. هرچند این رونق به سال 2021 نیز کشیده شده اما افزایش آمار مبتلایان COVID و وضع محدودیت‌های کرونایی جدید استفاده از تکنولوژی‌ برای بازدید مجازی و پیشبرد معاملات در ماه‌های نخست سال را احتناب‌ناپذیر کرده است. امید هست با رسیدن بهار پاندمی کنترل و بازار مجددا رونق پیدا کند.

در دیگر نواحی کشور هم قیمت خانه افزایش یافته است. بیشترین رشد قیمت نسبت به سال گذشته در Quinte & District، Woodstock-Ingersoll و منطقه Lakelands در Ontario cottage country رخ داده و نرخ رشد قیمت در GTA، Mississauga و کبک نیز بین 10 تا 15 درصد بوده است. در استان بریتیش‌کلمبیا هم رجینا، ساسکاتون، وینیپگ و St. John’s Newfoundland با رشد 5 تا 10 درصدی بها بیشترین افزایش قیمت را در سال 2020 داشته‌اند.

رشد قیمت شهرهای کلگری و ادمونتون هم بترتیب 1.5 و 2.7 درصد بوده است.

منبع: Daily Hive