Wednesday, April 24, 2024
16.1 C
Calgary

همه‌چیز درباره تخفیف مالیاتی Work from Home

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال برای حمایت از شهروندانی که وظایف شغلی خود را در دوران پاندمی از منزل انجام می‌دهند، تخفیف مالیاتی جدیدی در نظر گرفته است.

در ادامه توضیحاتی درباره شرایط مشمولان و نحوه ثبت درخواست را خواهید خواهند.

این تخفیف چگونه اعمال می‌شود؟

بنابر اعلام دولت فدرال بسیاری از شهروندان پس از شیوع COVID-19 وظایف شغلی خود را منزل انجام می‌دهند.

از اینرو آژانس درآمد کانادا (CRA) تصمیم گرفته تخفیف مالیاتی کار در منزل را برای عده بیشتری در نظر بگیرد. فرایند ثبت درخواست در income tax return نیز ساده‌تر شده است.

شیوه جدید و موقت flat rate method  نیز به شهروندان مشمول اجازه می‌دهد به ازای هر روز کار از خانه 2 دلار تخفیف بگیرند. بر این اساس کانادایی‌ها حداکثر 400 دلار تخفیف مالیاتی دریافت خواهند کرد.

چه کسانی مشمول این تخفیف هستند؟

شهروندان کانادایی برای آن‌که مشمول flat rate method شوند باید بیش از 50 درصد از ساعات کاری را حداقل طی چهار هفته متوالی سال 2020 از خانه کار کرده باشند.

این تخفیف در ابتدا برای کسانی که به توصیه کارفرمایان از خانه کار می‌کردند، اعمال شد. سپس CRA آن دسته از کارمندان که با انتخاب شخصی دورکاری کرده بودند را نیز واجد شرایط دریافت تخفیف اعلام کرد.

درخواست‌ها باید در بخش home office expenses ثبت شوند و نمی‌توان آن را جزو دیگر هزینه‌های شغلی محاسبه کرد.

چنانچه کارفرما هزینه‌های کار از خانه را تقبل کرده باشد دیگر مشمول دریافت تخفیف نخواهید بود.

این معیارها برای کسانی که بخواهند از شیوه detailed method استفاده کنند قدری متفاوت است.

اگر تخفیف روزانه 2 دلار هزینه‌های شما را جبران نمی‌کند یا هزینه‌های پیچیده‌‌ای دارید باید از detailed method استفاده کنید.

دولت کانادا یک لیست تایید شده از هزینه‌های مشمول این شیوه را منتشر کرده که شامل الکتریسیته، گرمایش، آب، هزینه‌های خدمات رفاهی، هزینه‌های اینترنت، هزینه‌های تعمیرات جزئی و نگهداری و حتی اجاره‌بهای خانه یا آپارتمان محل زندگی، می‌شود. البته مواردی چون هزینه‌های رهن، مبلمان و دکوراسیون دیوار در این لیست نیستند.

فرم‌های آنلاین و ساده راهنما برای استفاده کارفرمایان و کارکنان در فرایند ثبت درخواست منتشر شده و قابل استفاده هستند.

منبع: NARCITY