Thursday, April 18, 2024
-2.2 C
Calgary

محدودیت‌های کرونا: جریمه 583 شهروند مونتریال در یک هفته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در هفته گذشته نیروهای پلیس مونتریال نزدیک به 800 تماس تلفنی مبنی بر نقض پروتکل‌های COVID-19 دریافت کرده‌اند.

بنابر اعلام اداره SPVM از تاریخ 11 تا 17 ژانویه 760 تماس تلفنی از سوی همسایگان و شهروندان نگران مونتریال با آن‌ها گرفته شده که نقض محدودیت‌‌های کرونا را گزارش داده‌اند.

ماموران پلیس نیز برای 583 مورد جریمه در نظر گرفته‎‌اند که 353 عدد از آن‌ها نقض قوانین منع آمد و شد هستند.

طبق قوانین فعلی تا تاریخ 8 فوریه قوانین منع آمد و شد از ساعت 8 شب تا 5 صبح اجرا می‌شوند و در این مدت هیچکس بدون دلیل موجه مجاز به خروج از منزل نیست. همچنین برگزاری دورهمی با افرادی غیر از هم‌خانه‌ها، در فضای باز یا بسته و در هر ساعت از شبانه‌روز، جریمه دارد. بیزینس‌ها هم ملزم شده‌اند با ظرفیت محدود (با توجه به تعداد نیروی کارشان) فعالیت کنند.

نیروهای پلیس سرتاسر استان اجازه دارند در صورت مشاهده هرگونه قانون‌شکنی و بی‌توجهی به قوانین منع آمد و شد، با قضاوت و ارزیابی شخصی، متخلفان را بین 1،000 تا 6،000 دلار جریمه کنند.

شهروندان تنها با داشتن مجوز کتبی از سوی کارفرمایان مبنی بر نیاز مبرم به آن‌ها برای ارائه خدمات ضروری و یا خرید دارو می‌توانند در ساعات شب از خانه خارج شوند (همراه داشتن رسید ضروریست).

البته دارندگان حیوانات خانگی مجازند پس از ساعت 8 شب حیوان خود را تا شعاع 1 کیلومتری منزل به گردش ببرند.

فروشگاه‌های مواد غذایی نیز باید حداکثر تا ساعت 7:30 دقیقه شب تعطیل شوند تا مشتریان فرصت کافی برای بازگشت به خانه پیش از ساعت 8 شب را داشته باشند.

پلیس مونتریال جزئیات بیشتری درباره مبلغ این 583 جریمه ارائه نداده است.

منبع: Daily Hive