Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

شرکت‌های برتر خدمات اینترنت در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت Ookla که در زمینه تست سرعت شبکه‌های ثابت و موبایل اینترنت در دنیا فعالیت می‌کند اخیرا گزارش سه‌ماهه پایانی سال 2020 کشور کانادا را منتشر کرده است.

Ookla سرعت اینترنت در سرتاسر دنیا را با استفاده از برنامه آنلاین Speedtest اندازه‌گیری و ثبت می‌کند. کاربران می‌توانند با کمک آن سرعت اتصال دستگاه خود به اینترنت را بسنجند. بنابر اعلام وبسایت شرکت روزانه بیش از 10 میلیون تست منحصربفرد با این برنامه انجام می‌شود.

سریع‌ترین شرکت پس از مقایسه داده‌های جمع‌آوری شده در این برنامه انتخاب شده است.

شرکت‌هایی که خدمات خود را در اختیار بخش زیادی از ساکنین هر منطقه قرار می‌دهند در رتبه‌بندی لحاظ می‌شوند. تعداد مشخصی تست توسط مشتریان هر شرکت باید در مدت شش ماه توسط Speedtest انجام شده باشد.

آنالیز داده‌های Speedtest در سه‌ماهه پایانی 2020 نشان می‌دهد که شرکت Rogers Communications سریع‌ترین تامین‌کننده اینترنت ثابت در کانادا بوده است. شرکت‌های Shaw و Telus نیز در رتبه‌های دوم و سوم لیست هستند.

Rogers از نظر کیفیت و ثبات اتصال (Consistency) شبکه‌های ثابت نیز بیشترین امتیاز را کسب کرده و در دو استان آنتاریو و New Brunswick سریع‌ترین سرعت را نیز داشته است.

طبق نتایج Speedtest سریع‌ترین اینترنت موبایل کانادا متعلق به شرکت Telus بوده و شرکت‌های Bell و Rogers نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شرکت Telus کمترین نرخ تاخیر (Latency) را نیز میان شرکت‌های اینترنتی فعال در کانادا دارا است.

منبع: Daily Hive