Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

انجام تست COVID-19 در فرودگاه بین‌المللی ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از ماه فوریه، کانادایی‌هایی که پرواز بین‌المللی داشته‌اند و در حال بازگشت به فرودگاه بین‌المللی ادمونتون هستند، به تست COVID-19 در محل فرودگاه دسترسی خواهند داشت.

Steve Maybee، معاون عملیات و زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی ادمونتون گفت: « ما به سلامت آلبرتی‌ها متعهد هستیم. این برنامه برای سفرهای ضروری و امن بسیار حیاتی است.»

وی همچنین افزود: «شروع این برنامه آزمایشی برای افرادی كه باید سفر كنند، در صورت امکان سفر در آینده، باعث تسهیل سفر خواهد شد.»

این تست اختیاری است، اما هرکسی که تست COVID-19 بدهد می‌تواند زمان قرنطینه خود را به 48 ساعت کاهش دهد. اگر نتیجه تست منفی باشد، مسافران آزاد هستند در حالی که هنوز از قوانین و محدودیت‌های بهداشتی آلبرتا پیروی می‌کنند، قرنطینه را ترک کنند. با این وجود اگر نتیجه تست مثبت باشد، قرنطینه قانونی 14 روزه ضروری است.

«این آزمایش توسط کارکنان خدمات بهداشتی آلبرتا در EIA انجام خواهد گرفت. AHS حدود 48 ساعت بعد با مسافران تماس خواهد گرفت و نتیجه تست آنها را اعلام خواهد کرد.»

حتی اگر نتیجه تست منفی باشد، یک هفته پس از ورود به آزمایش دوم نیاز است. در این مدت افراد باید هر روز علائم خود را با دقت تحت نظر داشته باشند.

این پروژه آزمایشی، همكاری مشترک بین دولت‌های استانی و فدرال، پیش از این در فرودگاه بین‌المللی كلگری و همچنین گذرگاه مرزی كوتس آغاز شده است. تمرکز اصلی بر روی کاهش دوره قرنطینه اجباری 14 روزه مسافرانی است که از سفر بازگشته‌اند.

وی در ادامه گفت: «این موضوعی است که مسافران تقریباً به طور روزانه از ما درخواست کرده‌اند. ما می‌خواهیم از دولت استانی تشکر کنیم، زیرا به رسمیت شناختن این برنامه و موافقت با گسترش آن در فرودگاه برای ادمونتون بسیار مهم است.»

 

منبع: dailyhive