Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

هشدار ترودو به کانادایی‌ها: سفر خود را لغو کنید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو بار دیگر به کانادایی‌ها یادآوری کرد که بسیار مهم است زمستان امسال در خانه بمانیم و در طی همه‌گیری COVID-19 به سفر نرویم.

«وقت سفر به خارج از کشور نیست. اگر قصد خروج از کشور را داشتید، لطفاً به نفعِ همه کانادایی‌ها سفر خود را لغو کنید. ارزش آن را ندارد برای سفر به جنوب یا جاهای دیگر COVID-19 بگیرید و دوباره آن را وارد کشور کنید.»

روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، از ترودو در مورد تشدید محدودیت‌ها در طول دوره سفر سؤالاتی پرسیده شد. ترودو همچنین هشدار داد که اقدامات اضافی سفر ممکن است قبل از تعطیلات ماه مارس انجام شود.

ترودو اظهار داشت: «ما یک قانون اساسی داریم که آزادی جابه‌جایی و بازگشت کانادایی‌ها را تضمین می‌کند، اما در عین حال، اقداماتی که انجام داده‌ایم فقط مانع از سفر کردن نمی‌شود … اینها تدابیری است که حمایت از کانادایی‌ها را تضمین می‌کند.»

وی در ادامه افزود که در حال حاضر، دولت فدرال در حال مذاکره با نخست‌وزیران سایر استان‌ها است تا «ببینند در صورت لزوم اقدامات اضافی در مورد تعطیلات مارس آینده را انجام دهند»، به طور خاص افرادی را که به دنبال فرار از جنوب برای دمای گرم‌تر هستند هدف قرار می‌دهد.

در اوایل این ماه، دولت فدرال اقدامات سختگیرانه‌تری را برای سفر در پیش گرفته است و همه مسافران هوایی که به کانادا می‌روند برای انجام پرواز باید نتیجه منفی آزمایش COVID-19 را قبل از عزیمت ارائه دهند.

دولت فدرال اعلام کرده است مسافرانی که با نتایج جعلی تست COVID-19 وارد کانادا شده‌اند می‌توانند 5000 دلار جریمه شوند.

 

منبع: dailyhive