Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

انواع جدید COVID-19 ممکن است از قبل در کانادا در حال انتشار باشد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس بهداشت عمومی کانادا بتازگی در بیانیه‌ای گفته است بیمارانی که به ویروس جدید COVID-19 مبتلا شده‌اند اخیراً به سفر نرفته‌اند، این موضوع نشانگر این است که انتقال ویروس جدید از قبل در جامعه وجود داشته است.

«برای اطمینان از جلوگیری ویروسی كه قادر است به راحتی منتشر شود، فوریت بیشتری برای مهار فعالیت COVID-19 در كانادا وجود دارد.»

نوع انگلیسی این ویروس که در ماه سپتامبر به وجود آمد، می‌تواند به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شود اما شدیدتر از ویروس پیشین نیست.

انتاریو 15 مورد از نوع COVID-19 انگلیسی را ثبت کرده است که آخرین مورد ابتلا یک مرد 80 ساله از لندن، انتاریو است که به خارج از کشور سفر نکرده بوده است.

دکتر کریس مکی، مسئول پزشکی اداره بهداشت با واحد بهداشتی میدلسکس-لندن، در بیانیه‌ روز سه شنبه گفت: «این اولین نشانه از ابتلا به نوع انگلیسی COVID-19 در لندن و شهرستان میدلسکس است. داده‌های دریافت شده از انگلستان نشان می‌دهد امکان ابتلا به ویروس جدید 50٪ است.»

بریتیش کلمبیا نیز شاهد چندین مورد ابتلا به ویروس انگلیسی بوده است و هفته گذشته اولین مورد ابتلا به نوع آفریقای جنوبی را اعلام کرد. قابل توجه است که این بیمار نیز به خارج از کشور سفر نکرده است. آلبرتا 12 مورد ابتلا به نوع انگلیسی را مشاهده کرده است، اما پزشک اصلی این بیماران روز سه‌شنبه اعلام کرد که هنوز هیچ مدرکی در مورد انتقال این ویروس در جامعه وجود ندارد.

 

منبع: dailyhive