Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

بریتیش کلمبیا ممنوعیت سفر بین استانی را اجرا نخواهد کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت استانی در مورد احتمال ممنوعیت سفر با کارشناسان حقوقی مشورت کرده است، اما نتیجه گرفته است این موضوع عملی نبوده و از اختیارش خارج است.

جان هورگان، نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا گفت: «ما با بررسی گزینه‌های قانونی متوجه شدیم که نمی‌توانیم از سفر مردم به بریتیش کلمبیا جلوگیری کنیم.»

او در ادامه افزود: «اگر این افراد به سلامتی و ایمنی بریتیش کلمبیایی‌ها آسیب برسانند، می‌توانیم محدودیت‌هایی را برای سفرهای غیرضروری اعمال كنیم. در حال حاضر بیشتر سفرهای بین استانی مربوط به کار است و بنابراین نمی‌توان آن را محدود کرد.»

بیش از 10 هزار نفر از ساکنین بریتیش کلمبیا با امضای یک دادخواست آنلاین از دولت درخواست کرده‌اند مرز را به روی گردشگران داخلی ببندد، در حالی که بسیاری گفته‌اند این که مردم برای تعطیلات به اینجا می‌آیند اما به مردم محلی گفته شده است که سفر نکنند و با افراد خارج از خانه خود تجمع نکنند بی‌انصافی است.

هفته گذشته هورگان اعلام کرده بود که در مورد احتمال ممنوعیت با کارشناسان حقوقی مشورت خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این اتفاق نخواهد افتاد.

هورگان گفت: «اگر به دلیل سفرهای بین استانی شاهد افزایش انتقال باشیم، محدودیت‌های شدیدتری را بر سفرهای غیرضروری اعمال خواهیم كرد.»

وی همچنین از مردم سراسر کانادا خواست تا به توصیه‌های دولت محلی خود برای به تعویق انداختن سفرهای غیرضروری توجه کنند.

« کانادایی‌های خارج از بریتیش کلمبیا، ما مشتاقانه منتظر سفر شما به استان زیبایمان هستیم اما زمانی که بتوانیم از شما به سلامت استقبال کنیم.»

 

منبع: dailyhive