Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

کاهش محدودیت سرعت در خیابان‌های فرعی مسکونی کلگری از 50 کیلومتر به 40 کیلومتر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز دوشنبه شورای شهر کلگری به منظور کاهش شدت و تعداد برخورد خودروها در خیابان‌های فرعی، رأی به نفع این تغییر داد. این تغییر از 31 می اعمال می‌شود.

محدودیت سرعت در خیابان‌های نیمه اصلی – معمولاً خیابان‌هایی که دارای خط زرد در مرکز یا مسیر اتوبوس هستند – 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود و تغییر نخواهد کرد.

شهرداری تابلوهای محدودیت ساعت را در خیابان‌های نصب خواهد کرد و همچنین علائم مربوط به محدودیت سرعت پیش فرض را در تمام جاده‌های ورودی به کلگری، با هزینه تخمینی 2.3 میلیون دلار نصب می‌کند.

شهرداری گفته است که هر ساله حدود 9،100 برخورد در خیابان‌های مسکونی رخ می‌دهد و 500 مورد از آنها منجر به آسیب دیدگی شدید یا مرگ می‌شود. با کاهش سرعت مجاز انتظار می‌رود تعداد تصادفات هر ساله 90 تا 450 مورد کمتر شود و همچنین تعداد مرگ و میر هر ساله 6 تا 29 مورد کاهش یابد.

شهرهای دیگری مانند ادمونتون، تورنتو و همیلتون نیز محدودیت سرعت را در مناطق مسکونی کاهش داده‌اند.

شهرداری تخمین زده است که این تغییر حداقل 8.1 میلیون دلار در سال در هزینه‌های اجتماعی مرتبط با تلفات جانی و خسارت‌های مالی صرفه‌جویی خواهد کرد. این عدد شامل مزایای غیرقابل اندازه‌گیری مانند کاهش استرس و سروصدا، یا احساس راحتی و آرامش عابران پیاده و کودکانی که در خارج از خانه بازی می‌کنند نیز می‌شود.

Druh Farrell گفت: «من می‌خواهم اعضای شورایی را که مرتباً هزینه را افزایش می‌دهند به چرایی عدم انجام این کار به چالش بکشم ـ ما بارها و بارها شنیده‌ایم که این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نجات جان افراد خواهد شد.»

منبع: cbc