Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

المپیک تابستانی توکیو قطعا امسال برگزار می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

امسال، نمایش اتحاد ملت‌های دنیا باید برگزار شود. و پندمی کووید-۱۹ نمی‌تواند مانع آن شود. این پیامی است که از حرف‌های یوشیرو موری بر می‌آید.

او که رییس کمیته برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ (حالا ۲۰۲۱) است، پیش‌تر نخست وزیری ژاپن را هم بر عهده داشته و حالا با یکی از بزرگترین چالش‌های حرفه‌ای خود روبرو ست.

به گزارش The Japan Times، آقای موری اخیرا در دیدار با برگزارکنندگان المپیک و اعضای حزب حاکم بر ژاپن، گفته: «جدای از اینکه پندمی چطور پیش برود، ما قطعا این بازی‌ها را امسال برگزار خواهیم کرد.»

انتظار می‌رود المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به خاطر پندمی یک سال به تعویق افتاد، ۲۳ جولای ۲۰۲۱ شروع شود اما هنوز چگونگی آن در هاله‌ای از ابهام است.

The Japan Times یک ماه قبل خبر داده بود که دولت ژاپن مخفیانه به این نتیجه رسیده که المپیک باید لغو شود. اما برگزارکنندگان، این خبر را رد کرده‌اند و می‌گویند با وجود چالش‌های بزرگ، عقب نمی‌نشینند.

ژاپن اکنون به خاطر پندمی در شرایط اضطراری است، درست مثل بسیاری دیگر از کشورهای دنیا. و در حالی که واکسن در سرتاسر دنیا توزیع می‌شود، هنوز کسی نمی‌داند تا جولای وضع ژاپن و بقیه کشورها چطور خواهد بود.

آقای موری گفته است: «ما باید از بحث درباره عدم برگزاری المپیک عبور کنیم، بحث باید بر سر این باشد که چطور آن را برگزار کنیم. بیایید در این بحران، به نوعی جدید از المپیک فکر کنیم.»

در المپیک ۲۰۱۶ به میزبانی ریو ۱۱,۲۳۸ ورزشکار از ۲۰۷ کشور دنیا حضور داشتند و هزاران مسئول، کارمند، خبرنگار، اسپانسر و طرفدار رقابت‌های ورزشی نیز از چهارگوشه دنیا حاضر شدند.

اما حالا کمتر از ۶ هفته مانده تا تاریخ جایگزین برای مسابقات المپیک، باید دید که برگزاری آن چطور انجام می‌شود و ژاپن چه تدابیری برای میزبانی ورزشکاران و شاید حتی حضور طرفداران خواهد داشت.

انتقال مشعل بازی‌های المپیک ماه آینده شروع می‌شود، در ۲۵ مارچ مشعل از مرکز ورزش ملی J-Village در فوکوشیما راه می‌افتد و به ۴۷ نقطه در سرتاسر ژاپن خواهد رفت.

منبع: Daily Hive