Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

آلبرتا: کرونا همچنان جان جوانان را می‌گیرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در 24 ساعت گذشت 268 بیمار جدید COVID-19 در آلبرتا شناسایی شده‌اند که در میانشان مبتلایان گونه‌های جدید نیز حضور دارند.

همچنین متاسفانه دیروز 13 شهروند بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند که جوانی 27 ساله نیز بین آن‌ها بود.

در سوی دیگر کاهش نرخ تست‌های مثبت استان به 3.5 درصد خبری امیدوارکننده است. این پایین‌ترین رقم در ماه‌های اخیر می‌باشد.

هم‌اکنون 556 مبتلا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 97 نفر از آن‌ها وضعیت وخیم داشته و در ICU حضور دارند.

تاکنون 57 بیمار مبتلا به گونه‎های جهش‌یافته آفریقای جنوبی و بریتانیا در آلبرتا شناسایی شده‌اند. 8 مورد از آن‌ها اعضای پنج خانواده مختلف هستند که در سفری مشترک حضور داشتند. چهار بیمار دیگر که سابقه سفر نداشتند نیز بر اثر شیوع ویروس در مرکزی مراقبتی بیمار شده‌اند.

هینشاو جزئیاتی درباره این مرکز مراقبتی و ناحیه بهداشتی که در آن قرار دارد نداد. بگفته او پیش از اعلام عمومی باید کلیه خانواده‌های مرتبط از این موضوع باخبر شوند.

خبر نگران‌کننده دیگر شیوع احتمالی ویروس میان دانش‌آموزان یک مدرسه در کلگری است. والدین این کودک پس از بازگشت از سفر او را در معرض ابتلا به گونه جهش یافته قرار داده و اجازه‌ داده‌اند در دوره سرایت بیماری به مدرسه‌ نیز برود.

طبق بررسی‌های انجام شده هنوز سرایت ویروس به دیگر دانش‌آموزان مدرسه تایید نشده و معلمان این کودک نیز در قرنطینه خانگی هستند.

هینشاو گفت: من نگران حضور گونه جهش‌یافته در میان شهروندان هستم. با اینحال این نوع هنوز قالب نشده و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جلوی انتشار بیشترش را بگیریم.

او اظهار داشت که مقامات آلبرتا تیمی ردیاب برای یافتن منشا بیماری مبتلایان گونه جدید (مسری‌تر) ایجاد کرده‌اند تا بتوان آن را با سرعت بیشتری یافت.

منبع: Daily Hive