Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

با ۲۶ تن از چهره‌های معروف کانادایی آشنا شوید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا کمدین‌ها، نویسندگان، ورزشکاران و دانشمندان بزرگی را به دنیا هدیه داده است. بزرگانی همچون کارگردان و خواننده فیلم Titanic‌ و مخترع تلفن که از دل این کشور بیرون امده‌اند. همینطور آقای نخست وزیر ، جاستین ترودو هم به عنوان یک چهره معروف بین‌المللی در این لیست قرار دارد.

  1. Avril Lavigne، خواننده

Avril Lavigne تقریباً کل زندگی‌اش در حال ساخت موسیقی بوده است و بی‌شک یکی از موفق‌ترین موسیقی‌دان‌هایی است که از کانادا ظهور کرده است. چه دوستش داشته باشید و چه از او متنفر باشید، نمی‌توانید تأثیر او را در صنعت موسیقی نادیده بگیرید؛ موسیقی Sk8er Boi به نسل جدید منتقل شده و بیش از 192 میلیون بازدیدکننده در YouTube داشته است.

  1. Shaina Twain، خواننده

این خواننده محبوب در شهر کوچک انتاریو بزرگ شد و امروز بر دنیای موسیقی کانتری تسلط دارد. Shaina هم در هالیوود و هم در پیاده‌روی مشاهیر کانادا ستاره دارد.

  1. Jim Carrey، بازیگر

کانادا مملو از افراد بامزه است. Carrey در دهه 1990 با دو فیلم مشهور Dumb & Dumber و Ace Ventura به بازیگری تسلط پیدا کرده بود و سپس با بازی در فیلم‌های درام The Truman Show و Eternal Sunshine of the Spotless Mind در میان موفق‌ترین بازیگران قرار گرفت. Jim در یک مصاحبه خبری گفته بود که اگر در حرفه بازیگری موفق نمی‌شد، احتمالاً در کارخانه فولاد همیلتون در انتاریو کار می‌کرد.

  1. Ryan Reynolds، بازیگر

در سال ۲۰۱۶، Reynolds با بازی در فیلم Deadpool که در شهرش ونکوور فیلم‌برداری شده بود، به موفقیت بسیار بزرگی دست یافت و به وسیله این قهرمان برای کشورش اعتبار خرید. او امسال در مهمانی Canada State Dinner شرکت کرد که به این معنی است تأیید ترودو را نیز همراه دارد.

  1. William Shatner، بازیگر

Shatner سهم بزرگی در دنیای سینمای علمی-تخیلی دارد. او همیشه برای بازی در نقش Captain Kirk در Star Trek در یادها مانده است.

  1. Arcade Fire، گروه موسیقی

یک گروه موسیقی از ترکیب کانادایی‌ها و آمریکایی‌هاست که موطنش را مونترآل می‌داند. آنها یکی از باحال‌ترین گروه‌های موسیقی متولد کانادا در تمام دوران هستند.

  1. James Cameron، کارگردان

James Cameron به واسطه فیلم‌های The Terminator، Titanic و Avatar یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های تمام تاریخ است. شاید او پادشاه دنیا نباشد ولی بی‌شک او پادشاه تمام کارگردان‌های کانادا است.

  1. Morley Safer، خبرنگار

روزنامه‌نگار افسانه‌ای که از 1970 تا زمان مرگش در می 2016 در60 Minutes کار می‌کرد. Safer حرفه روزنامه‌نگاری‌اش را از روزنامه‌های مختلف کوچک کانادا آغاز کرده بود.

  1. Gordie Howe، ورزشکار

Howe زمان زیادی از دوران طولانی و پرحادثه هاکی‌اش را در فاصله نه چندان دور از مرز کانادا گذراند. او در Detroit Red Wings بازی می‌کرد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان هاکی در تمام تاریخ و نماد کشور کانادا باقی ماند.

  1. Tim Horton، ورزشکار

Tim Horton در زمان خود یک بازیکن افسانه‌ای و ستاره هاکی بود. اما مهم‌تر از همه این است که او Tim Hortonها را بنیانگذاری کرد. فروشگاه زنجیره‌ای قهوه و دونات که از McDonald و Starbuckهای کانادا بزرگ‌تر است.

  1. Jason Jones & Samantha Bee، کمدین‌ها

این دو کمدین پیش از آن که به عنوان خبرنگار در Daily Show به موفقیت دست پیدا کنند با یکدیگر ازدواج کرده بودند. این دو کمدین با افتخار کانادایی‌هایی هستند که در نیویورک زندگی می‌کنند و Bee برنامه آخر شب‌ را پوشش می‌دهد.

  1. Mike Myers، کمدین

یکی دیگر از بامزه‌ترین صادرات کانادا است. شما می‌توانید از او به خاطر Austin Powers و Wayne’s World متشکر باشید. فقط سعی کنید بین او Maple Leafs قرار نگیرید.

  1. Neil Young، موسیقی‌دان

این موسیقی‌دان به دلیل فعالیت‌های سیاسی‌اش در آمریکا شهرت دارد، اما در حقیقت در انتاریو بزرگ شده است. همچنین او یکی از چیره‌دست‌ترین موسیقی‌دان‌های فولکلور تمام تاریخ است. Neil Young سازنده آثار Old Man‌ و Heart of Gold‌ است.

  1. Seth Rogen، بازیگر/ کمدین

در حالی که به نظر می‌رسد بامزه‌ترین کانادایی‌ها از اطراف تورنتو شکوفا می‌شوند، Seth Rogen به همراه دوست صمیمی و شریک نویسندگی‌اش Evan Goldberg از ونکوور می‌آید. تقریباً می‌توان گفت در هر فیلم‌نامه‌ای که می‌نویسند حداقل یک اشاره به کانادا می‌شود.

  1. Drake، رپر

آخرین آلبوم Drake به نام Views خواننده را به تصویر می‌کشد که روی برج CN تورنتو نشسته است. این عکس نشان از جایگاه Drake‌ در سبک موسیقی‌ و همچنین سرزمین مادری‌اش است. مهم‌ نیست که چقدر رشد کرده باشد، Drake به کانادا وفادار است و طرفدار سرسخت اخبار کانادا است.

  1. Dan Aykroyd، کمدین

همیشه مردم تجب می‌کنند: این همه کمدین بزرگ چطور در کانادا پرورش پیدا می‌کنند. Second City سالن تئاتر بداهه معروف شیکاگو یک شعبه در تورنتو دارد، جایی که کانادایی‌های بامزه از کلگری تا هلیفکس می‌توانند خودشان را به چالش بکشند. یکی از معروف‌ترین فارغ‌التحصیلان Dan Aykroyd است که در شیکاگو نیز اجرا داشته است. او یکی از اصلی‌ترین بازیگران برنامه تلویزیونی Saturday Night Live است. او در Blues Brothers و Ghostbuster نقش ایفا می‌کند.

  1. Margaret Atwood، نویسنده

رمان‌نویس و شاعر کانادایی که به درستی یکی از محبوب‌ترین و پرآوازه‌ترین نویسندگان دنیا است.

  1. Martin Short، کمدین

هر گاه از مدرن‌ترین کمدین‌ها صحبت شود، نام Martin Short به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تأثیرگذاران این حرفه به میان می‌آید. Short یکی از اعضای گروه کمدین‌های کانادایی Second City بود که یکی از موفق‌ترین سکانس‌های برنامه SCTV را خلق کرده است. او مانند همیشه در بازار کمدی دنیا پر قدرت باقی مانده است؛ در حال حاضر با Maya Rudolph در NBC مجری برنامه‌ Maya & Marty است.

  1. Justin Trudeau، سیاست‌مدار

Trudeau، پسر نخست وزیر بزرگ کانادا Pierre Trudeau، در زمان کوتاهی که روی کار آمد تبدیل به یک ستاره بین‌المللی شد. او به خاطرِ شخصیت دوست‌داشتنی‌ و اعتقادات ترقی‌خواهانه‌اش بسیار محبوب است؛ همسایگان جنوبی‌اش نیز همین اعتقاد را دارند.

  1. Pierre Trudeau، سیاست‌مدار

Justin اولین Trudeauای نبود که کل دنیا دل‌‌باخته‌اش است. پدر او، Pierre، که بین سال‌های 1968 تا 1979 و دوباره از سال 1980 تا 1984 در سمتِ نخست وزیری کانادا به کشور خدمت کرد، مثل همیشه به عنوان یکی از بهترین رهبران تاریخ کانادا رتبه‌بندی شد.

  1. Chris Hadfield، فضانورد

Hadfield یکی از محبوب‌ترین فضانوردان دنیا و بطور باورنکردنی یک چهره سرگرم‌کننده است. او چند سال پیش آهنگ Space Oddity‌ از David Bowie را در فضای بدون نیروی جاذبه کاور کرد.

  1. Lorne Michaels، تهیه‌کننده

مردی که سالیان دراز نیویورک را خانه‌اش می‌نامید، نمی‌تواند از ریشه‌اش فرار کند. Michaels خالق برنامه تلویزیونی Saturday Night Live‌ است که تا کنون ادامه دارد. او همچنین مشاغل بی‌شماری برای هنرمندان ایجاد کرده است که می‌توان به Tina Fey‌، Will Ferrell و Amy Poehler اشاره کرد. او همچنین در روی کار آمدن و ستاره شدن همکارانش در آمریکا مانند Mike Myers و مرحوم Phil Hartman نقش داشت. کانادا به دلیل تربیت افراد بامزه شهرت دارد. شما می‌توانید از Lorne Michaels برای کمک به افرادی که توانستند نقش خود را در حرفه کمدی پیدا کنند تشکر کنید.

  1. Terry Fox، ورزشکار/ بشردوست

ممکن است Fox نام آشنایی در سراسر دنیا نباشد اما داستان زندگی‌اش او را به یک اسطوره در کانادا تبدیل کرده است. Terry Fox یک ورزشکار کانادایی بود. او به سرطان مبتلا شده بود و باید پای راستش را قطع می‌کرد. او در مسابقات بسکتبال با ویلچیر بازی کرد و چندین قهرمانی بدست آورد. در سال 1980، برای تحقیقات مربوط به سرطان، سراسر کانادا را دوید و پول جمع کرد. Terry هنگامی که سرطان در پاهایش پخش می‌شد از St. John، Newfoundland تا Thunder Bay، Ontario را دوید. اما هنوز حرکتش تأثیر بزرگی داشت، او جوان‌ترین فردی بود که نامش در Order of Canada ثبت شده است. او تا امروز قهرمان کشور باقی مانده است.

  1. Alexander Graham Bell، دانشمند

دانشمند متولد اسکاتلند و مخترعی که در طول زندگی‌اش در کانادا بهترین کارش را انجام داد: او اولین تلفنی که کار می‌کرد را اختراع کرد. شما می‌توانید از او به خاطر هموار کردن مسیر ساخت iPhone که از طریق آن می‌توانید این مقاله را بخوانید تشکر کنید.

  1. Celine Dion، خواننده

با وجود  Arcade Fire‌و Celine Dion، به نظر می‌رسد کبک استعدادهای درخشان موسیقی را شکوفا می‌کند. با وجود اینکه Dion به عنوان یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین خواننده‌ها به حرفه‌اش ادامه می‌دهد، او برای همیشه به خاطر خواندن موسیقی اصلی فیلم Titanic در یادها ماندگار شده است

  1. Wayne Gretzky، ورزشکار

اینکه به او لقب Gretzky داده شده است بی‌دلیل نیست. او بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ NHL گل زده و پاس گل داده است. Gretzky در چندین تیم بازی کرده است اما به دلیل بازی در تیم Edmonton Oilers بیشتر شناخته شده است.  او بازی را بازآفرینی کرد و به عنوان قهرمان ملی باقی می‌ماند.

 

منبع: insider