Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

بنیاد سرطان بی.سی یک کمک تاریخی به مبلغ ۱۵ میلیون دلار دریافت کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنیاد سرطان بریتیش کلمبیا پنجشنبه بزرگترین کمک مالی در تاریخ خود را دریافت کرد که قرار است صرف کمک به مبتلایان سرطان ریه و درمان آنها شود.

رقم اهدایی ۱۵.۳ میلیون دلار است که بنیاد Judah Blackmore آن را اهدا کرده است. جودا بلک‌مور یک تاجر ساکن در ونکوور است که در جریان جنگ جهانی دوم از کشتارهای هولوکاست در لهستان گریخت و به کانادا پناه آورد.

مدیرعامل و معتمد این بنیاد، نیکولا بریلزفورد در کلیپی خبر این اهدای بزرگ را داد و گفت: «همزمان با کسب موفقیت‌های بیشتر، روحیهٔ بخشندگی او هم رشد کرد.»

آقای بلکمور پس از شرکت در یک برنامهٔ تشخیص زودهنگام سرطان ریه، با دکتر استیون لام آشنا شد که این رابطه در نهایت زمینه‌ساز این کمک بزرگ به بنیاد سرطان بی.سی شد.

دکتر لام می‌گوید: «در طول این سال‌ها ما کمک‌های مالی کوچکی از حامیان دریافت می‌کردیم» ولی حالا امیدی برای بیماران ریوی به وجود آمده است.


سرطان ریه کُشنده‌ترین سرطان در بریتیش کلمبیا و سرتاسر کانادا ست و در مقایسه با سایر سرطان‌ها، جامعه نگاه نامناسبی به مبتلایانِ آن دارد.

اما حالا با این کمک تاریخی، دکتر سارا راث رییس بنیاد سرطان بی.سی امیدوار است که این بنیاد بتواند امید و عمر بیشتری به مبتلایان سرطان ریه بدهد.

منبع: Daily Hive