Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

کاهش محدودیت رستوران‌ها، بارها و سالن‌های ورزشی آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از امروز محدودیت‌های کرونایی رستوران‌ها، بارها، سالن‌های بدنسازی، استخرهای شنا، مراکز ورزشی و رویدادهای فرهنگی و ورزشی مدارس، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاسته شدند.

به این ترتیب رستوران‌ها و بارها می‌توانند پس از هفته‌ها درب خود را بروی مشتریان باز کنند.

رستوران‌ها و بارها باید با ظرفیت محدود، با توجه به فضای موجود، فعالیت کنند. ساعت تعطیلی رستوران‌ها 11 شب و بارها 10 شب است.

میز‌ها با فاصله دو متری چیده شده و حداکثر شش نفر از اعضای یک خانه یا سه فرد نزدیک می‌توانند دور یک میز بنشینند. هدف از این کار سهولت ردیابی مبتلایان در صورت شیوع ویروس است.

سرو مشروبات الکلی در رستوران‌ها از ساعت 10 شب ممنوع بوده و امکان اجرای موسیقی زنده نیز وجود ندارد.

طبق پروتکل‌های جدید سالن‌های بدنسازی اجازه تمرین یک به یک را به ورزشکاران می‌دهند. این قانون در استودیوهای رقص، استخرهای شنا و سالن‌های اسکیت نیز وجود دارد. هر گروه باید حداقل سه متر با دیگری فاصله داشته باشد.

تیم‌های ورزشی جوانان نیز مجوز تمرین گروهی محدود را دریافت کردند تا ورزشکاران کمتر از 18 سال بتوانند در فضای بسته و باز تمرین کنند. با اینحال برگزاری مسابقات هنوز ممنوع است. طبق این قانون حداکثر 10 نفر (شامل مربی و بازیکن) می‌توانند با رعایت فاصله فیزیکی و پوشیدن ماسک (در هنگام استراحت) با یکدیگر تمرین کنند. حضور بازیکنان در رختکن نیز محدود است.

روز یکشنبه تعداد بیماران بستری در استان به 434 نفر رسید و 81 مبتلا تحت مراقبت‌های ویژه بودند. این آمار از نرخ 450 بستری اعلام شده برای مرحله دوم بازگشایی‌ها کمتر است.

بنا بر اعلام مقامات استانی بین مراحل بازگشایی سه هفته فاصله خواهد بود و در صورت رشد نکردن آمار فعلی مرحله دوم بازگشایی‌ها در تاریخ 1 مارچ انجام می‌شود. مرحله بعد شامل کاهش محدودیت‌ها برای فروشگاه‌ها، سالن‌های مهمانی و اجتماعات، مراکز کنفرانس، هتل‌ها و محدودیت‌های کمتر برای سالن‌های بدنسازی و فعالیت‌های ورزشی است.

دیروز یکشنبه 351 مبتلای جدید در آلبرتا شناسایی شدند و متاسفانه چهار بیمار فوت کردند. نرخ تست‌های مثبت نیز 4.3 گزارش شد. هم‌اکنون حدود 40 درصد از موارد فعال استان در کلگری حضور دارند.

منبع: Calgary Herald