Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

چیزهایی که باید قبل از به سرپرستی گرفتن گربه در کانادا بدانید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید سگ بهترین دوست برای انسان باشد، اما این موضوع در کانادا جور دیگری‌ است. بر اساس گزارش Pet Wellness که انجمن دامپزشکی کانادا منتشر کرده است، ۴۰٪ از کانادایی‌ها از گربه نگهداری می‌کنند که این تعداد شامل ۸ میلیون گربه در سرتاسر کشور می‌شود.

طبق نظرسنجی Ipsos Reid،  حدود یک چهارم این گربه‌ها از دوستان و اقوام خریداری شده و یا هدیه داده شدند، در حالی که بقیه آنها از پناهگاه‌ها گرفته شدند و یا خیابانی بودند. اما چطور می‌توان فهمید که برای به سرپرستی گرفتن یک بچه گربه آماده هستیم یا خیر؟ آیا باید آنها را بخریم یا به سرپرستی بگیریم؟ از همه مهم‌تر اینکه چطور می‌توانیم به این موجودات بیاموزیم همان‌گونه که ما آنها را دوست داریم، ما را دوست داشته باشند؟ در این مقاله به چند نکته کاربردی در مورد اضافه کردن یک گربه‌سان به محفل خانواده اشاره می‌شود.

سرپرستی گربه یا خریدن آن؟

بیشتر کانادایی‌ها از طریق دوستان و خانواده‌شان با گربه‌های خانگی برخورد دارند. اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. در چندین شهر کانادا، از جمله تورنتو، فروش سگ و گربه در فروشگاه‌های لوازم حیوانات خانگی غیرقانونی است. به جای آن، در بسیاری از فروشگاه‌ها، مانند Petsmart، رویدادهایی برگزار می‌شود که از طریق آن افراد می‌توانند حیوان خانگی آینده‌شان را در آنها انتخاب کنند. در این رویدادها حیوانات نجات‌یافته از حوادث نیز شرکت داده می‌شوند. یکی دیگر از گزینه‌های موجود Petfinder است که به وسیله آن می‌توان به طور اختصاصی حیوان خانگی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، برای مثال می‌توانید رنگ و جنسیت گربه را خودتان انتخاب کنید. اگر به دنبال گربه‌هایی با نژاد اصیل هستید نیز می‌توانید از The Canadian Cat Association کمک بگیرید.

گربه بالغ یا بچه گربه؟

همه عاشق بچه گربه هستند، اما کنار آمدن با آنها بسیار دشوار است. گاهی اوقات یک گربهٔ بالغ دقیقاً همان چیزی است که دکتر تجویز کرده است. بچه گربه‌ها علی‌رغم اینکه کوچک هستند، اما انرژی بی‌پایانشان باعث دردسر و از پا در آوردن شما می‌شود. ذهن کنجکاوشان باعث می‌شود داخل همه چیز سرک بکشند.

همچنین ممکن است بچه گربهٔ دوست‌داشتنی‌تان بالغ شود و قیافه‌اش تغییر کند و این قیافه خارج از تصور شما باشد. اکثر خانم‌ها و آقایان به گربهٔ آموزش‌دیده و آرام علاقه دارند، زیرا می‌توانند این گربه‌ها را روی پایشان بنشانند و احساس آرامش کنند.

یکی یا دوتا؟

با اینکه گربه‌ها به‌شدت موجودات مستقلی به نظر می‌رسند، اما آنها حیوانات اجتماعی هستند و نمی‌خواهند تنها بمانند. بسیاری از گربه‌های نجات‌یافته دارای جفت هستند و نمی‌توان آنها را به صورت تک به سرپرستی گرفت. آنها نه تنها وقتی در خانه تنها هستند یکدیگر را سرگرم می‌کنند، بلکه گربه‌هایی که از جفتشان جدا می‌شوند دچار مشکلات عاطفی می‌شوند. گربه‌ای که تنها باشد بسیار سخت با محیط سازگار می‌شود و دچار مشکلات چالش‌برانگیزی خواهد شد.

لوازم گربه‌ای

شما برای نگهداری از گربه‌تان به چیزی بیش از یک جعبه و ظرف غذا و آب نیاز نخواهید داشت. از فروشگاه‌های لوازم حیوانات خانگی، چه حضوری و چه آنلاین، بازدید کنید. گربه‌ها باید یک چیزی را با ناخن‌هایشان بتراشند، بنابر این باید این میل به خراشیدن را با وسایل مرتبط کنترل کنید. اسباب‌بازی‌های گربه‌ ذهن و پنجه‌هایشان را درگیر می‌کند. همچنین گربه‌ها نیاز به یک جای مناسب برای خوابیدن دارند که معمولاً خودشان آنجا را پیدا می‌کنند. Catnip، لیزر و همچنین قلاده، برای افرادی که آرزو دارند گربه‌شان را به پیاده‌روی ببرند، همه را می‌توان در سراسر کانادا خریداری کرد. امن‌ترین گربه‌ها، گربه‌هایی هستند که از خانه خارج نمی‌شوند، اما باز هم قلاده‌ای که دارای اسم و آدرس گربه باشد از ضروریات است.

سازگاری

گربه‌ها برای سازگار شدن با زندگی در خانه جدیدشان به زمان و مکان احتیاج دارند. تهیه مکان‌های مخفی می‌تواند برای عضو جدید خانواده‌تان مفید باشد. به بچه‌ گربه‌تان اجازه دهید در حالی که زیر نظرش دارید از تمام اتاق‌ها بازدید کند. به زبان بدن او دقت کنید؛ مردمک گشادشده چشم، گوش پهن‌شده یا دم سیخ‌شده نشان از اضطراب یا عصبانیتش دارد. اما هنگامی که خودش را به شما می‌مالد یا سرش را به شما می‌زند یعنی به شما علاقه‌مند شده است.

عاشق شدن

بیشتر اوقات گربه‌ها عاشق فردی هستند که به آنها غذا می‌دهد؛ سریع‌ترین راه برای رسیدن به قلب گربه از طریق ظرف غذایش است. غذای تشویقی نیز یک روش کمک‌کننده دیگر است. برخلاف سگ‌ها، گربه‌ها شور و اشتیاق بیش از حد ندارند و باید محبت آنها را بدست آورد. به گربه‌تان فضا بدهید ولی باز هم نزدیکش بمانید، خیلی زود متوجه می‌شود که شما برایش خطری ایجاد نمی‌کنید.

منبع: rover