Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

ثبت کمترین دمای کانادا در 4 سال گذشته با دمای -52 درجه سانتیگراد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید این زمستان به آن سردی که توقعش را داشته‌اید نباشد، اما در بخش‌هایی از کانادا، در برخی از مناطق سرما به‌شدت احساس می‌شود. ممکن است به شوخی گفته باشید «دما 100- درجه سانتیگراد است»، اما در بخش‌های شمالی کانادا این شوخی به واقعیت تبدیل شده است.

براساس شبکه هواشناسی، یک حلقه برجسته از گردباد قطبی در روز یکشنبه گذشته باعث کاهش دما در غرب کانادا شده است که دمای هوا را به کمترین دمای ثبت شده کشور در سال‌های اخیر رسانده است.

شبکه هواشناسی اعلام کرد که کمترین دما از سال 2017 تاکنون در روز یکشنبه در Wekweèti، یکی از شهرهای مناطق غرب کانادا، 51- درجه سانتیگراد ثبت شده است. پیش از این دمای 52- درجه سانتیگراد در Old Crow، در یوکان به ثبت رسیده بوده است.

تورنتو نیز در آخر هفته گذشته با کاهش دما تا 22- درجه سانتیگراد هوای سرد را هشدار داده است که البته این دما قابل مقایسه با دمای شمال نیست.

آبشار نیاگار نیز ممکن است با دمای تا این اندازه پایین منجمد شود. تصاویری از آبشارهای نیاگارا در سرزمین عجایب یخ‌زده را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

همه مناطق نزدیک به مدار شمالگان دارای سرمای استخوان‌سوز هستند. در مقایسه با ساسکاچوان شمالی، مناطق شرقی نوناووت هوای نسبتا ساحلی را تجربه کردند، زیرا دمای هوای یکشنبه 25 درجه افزایش داشت و جیوه دماسنج را به 2.0 درجه سانتیگراد رساند.

آیا این سردترین روز کانادا در سال بوده است؟ به هیچ ‌وجه. 6 فوریه، در Ennadai Lake، نوناووت، دمای 66- درجه سانتیگراد ثبت شده است. رکوردار بعدی Key Lake در ساسکاچوان است که دمایش 59- درجه سانتیگراد بوده است و بعد از آن Peace River در آلبرتا با دمای 55- درجه سانتیگراد و در نهایت Edmonton در آلبرتا با 52- درجه سانتیگراد بوده‌اند.

 

منبع: dailyhive