Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

آلبرتا: گزارش 195 مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا 195 مورد جدید ابتلا به COVID-19 و 12‌ مورد مرگ ناشی از این بیماری را گزارش کرده است.

دکتر دینا هینشاو اعلام کرد که در میان این موارد، یک مورد نگران‌کننده مشاهده شده است. تاکنون آلبرتا 104 مورد ابتلا به گونه‌های مختلف این ویروس را مشاهده کرده است که از این تعداد 97 مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی و 7 مورد گونه جهش‌یافته آفریقای جنوبی بوده است.

طبق گفته دکتر هینشاو، ابتلا به گونه‌های جهش‌یافته بسیار نادر است و سازمان بهداشت آلبرتا در تلاش است این روند را حفظ کند. اولین نمونه کشف شده از ویروس انگلیسی در تاریخ 15 دسامبر مشاهده شده است و از آن زمان تا کنون، از میان ۴۳هزار آزمایش انجام شده، 104 مورد به این نوع از ویروس کرونا مبتلا بوده‌اند؛ این تعداد در حدود 1.4٪ از کل آزمایش‌های مثبت است.

از آنجا که گونه‌های جدید ویروس کرونا بسیار مسری هستند، دکتر هینشاو در پی جلوگیری از انتشار آنها است. آزمایشگاه‌های آلبرتا ظرفیت آزمایشگاهی خود را افزایش داده‌اند، به‌طوری که روزانه 300 نمونه را غربالگری می‌کنند.

در حال حاضر 427 بیمار مبتلا به COVID-19 در بیمارستان‌های آلبرتا بستری هستند که از این تعداد 78 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، با این وجود تعداد بستری‌شدگان این استان رو به کاهش است.

تاکنون تقریباً 124،000 دوز واکسن COVID-19 در آلبرتا تزریق شده است.

 

منبع: dailyhive