Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

حمله شیرکوهی به یک سگ کوچک در کوکیتلام

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از حمله یک شیرکوهی به یک سگ کوچک در شب گذشته، پلیس بریتیش کلمبیا به مردم منطقه هشدار داد تا بیشتر احتیاط کنند.

یکی از 3 سگ مردی که بدون قلاده و افسار در حال بازگشت به خانه‌شان در اسکات کریک بودند مورد حمله یک شیرکوهی قرار گرفت. شیرکوهی پس از شکار سگ گریخت، ولی صاحب سگ آن را تعقیب کرد. در نهایت پس از آنکه آن گربه بزرگ توسط مرد ترسید، سگ را رها کرد و پا به فرار گذاشت.

در حال حاضر این سگ در حال درمان است و انتظار می‌رود زنده بماند.

این دومین بار است که یک شیرکوهی در مترو ونکوور به یک سگ کوچک حمله کرده است. این گربه بزرگ اخیراً برای چندمین بار است که در کوکیتلام، پورت مودی و انمور دیده می‌شود.

اخیراً رفتارهای پرخاشگرانه از طرف شیرهای کوهی نسبت به انسان‌ها گزارش نشده است. محیط‌ بانیِ منطقه اعلام کرده است مردمی که در مناطق کوهستانی و جنگلی زندگی می‌کنند در صورت مشاهده این حیوانات باید به آنها گزارش بدهند.

خدمات محیط بانی بریتیش کلمبیا در پست فیس‌بوک گفته است: «اگر در مجاورت محل زندگی‌تان شیرکوهی مشاهده کردید، به احتمال زیاد در حال گذر از منطقه است و به مسیرش ادامه می‌دهد. به شما توصیه می‌کنیم حتما فرزندان و حیوانات خانگی‌تان را به داخل خانه برگردانید.»

شیرهای کوهی حیوانات کوچک مانند سگ و گربه را به عنوان طعمه می‌بینند. استفاده از قلاده برای این حیوانات خانگی و نگهداریشان در خانه می‌تواند به امنیت آنها کمک کند. همچنین محیط بانان می‌گویند نگهداری دانه برای پرندگان بیرون از منزل می‌تواند باعث جذب راکون و سایر حیواناتی شود که برای شیرکوهی طعمه هستند؛ این امر ممکن است باعث تشویق یک شیرکوهی به ملاقات ساکنین منطقه شود.

منبع: dailyhive