Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

گزارش ماه فوریه اجاره‌بهای مسکن کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

PadMapper گزارش ماه بازار اجاره‌بهای مسکن کانادا را منتشر و به معرفی گران‌‍ترین شهرهای کشور و میانگین قیمت‌ها پرداخته است.

در ماه گذشته ونکوور همچنان صدرنشین باقی مانده است. میانگین اجاره‌بهای ماهیانه آپارتمان‌ تکخوابه در این شهر 1،940 دلار بوده و قیمت منازل دوخوابه به رقم حیرت‌انگیز 2،630 دلار رسیده است!

تورنتو نیز با فاصله‌ای اندک ونکوور را تعقیب می‌کند. اجاره‌بهای ماهیانه آپارتمان تکخوابه در این شهر 1،770 دلار است و برای یک آپارتمان دوخوابه باید 2،340 دلار بپردازید.

شهرهای برنابی در بریتیش‌کلمبیا و Barrie در آنتاریو نیز جایگاه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. میانگین اجاره‌بهای ماهیانه آپارتمان تکخوابه در این شهرها بترتیب 1،680 و 1،650 دلار می‌باشد.

در رتبه پنجم لیست نیز ویکتوریا قرار گرفته که برای اجاره یک آپارتمان تکخوابه در آن باید ماهیانه 1،570 دلار پرداخت کنید.

اکثر شهرهای گران‌قیمت کشور در استان‌های بریتیش‌کلمبیا و آنتاریو واقع هستند. Kelowna، اتاوا، Kitchener و همیلتون از دیگر بالانشین‌ها می‌باشند.

مونتریال از استان کبک نیز در جایگاه نهم قرار داشته و میانگین اجاره‌بهای ماهیانه منازل تکخوابه و دوخوابه این شهر بترتیب 1،380 و 1،700 دلار است.

هرچند اجاره‌بهای مسکن بالاست اما روندی کاهشی داشته و براساس داده‌های موجود اجاره‌بهای آپارتمان‌های تکخوابه ونکوور و تورنتو در سال‌های گذشته بسیار بیشتر از این بوده است.

بگفته نویسندگان گزارش مهاجرت مستاجران به خارج از این دو شهر ادامه داشته و اجاره‌بهای آن‌ها همچنان کاهش می‌یابد. این درحالیست که واکسیناسیون COVID-19 آغاز شده و امیدها به دوران پساکرونا هر روز بیشتر می‌شود.

منبع: NARCITY