Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

معرفی بلندترین ساختمان‌های تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با توجه به مرتفع‌تر شدن برج‌های تورنتو در سال‌های اخیر این سوال پیش می‌آید که بلندترین آن‌ها کدام است؟

مطمئناً بلندترین سازه‌ تورنتو برج CN است، اما به دلیل عدم وجود طبقه‌های متوالی در این سازه برج به‌شمار نمی‌رود و در نتیجه در این فهرست قرار نمی‌گیرد. همچنین ساختمان‌های بسیاری در دست طراحی و احداث هستند که ارتفاعشان از تعدادی از برج‌های این لیست بیشتر است، اما در حال حاضر ۱۰ ساختمان بلند تورنتو به شرح زیر است:

۱. First Canadian Place

JimTsai/Shutterstock
JimTsai/Shutterstock

با ارتفاع ۲۹۸ متر و دارای ۷۲ طبقه در King Street West قرار دارد. این ساختمان در منطقه تجاری تورنتو واقع شده و از سال ۱۹۷۵ بلندترین برج تجاری کانادا بوده است.

۲. The St. Regis Toronto

JHVEPhoto/Shutterstock
JHVEPhoto/Shutterstock

با ۲۷۷ متر ارتفاع و ۵۸ طبقه در Bay Street واقع شده است. این برج در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است و دارای اتاق هتل و کاندو (نوعی آپارتمان) است. این ساختمان در زمان افتتاح به نام هتل بین‌المللی ترامپ نام‌گذاری شد، اما در سال ۲۰۱۷ با فشار عمومی برای قطع رابطه با رئیس‌جمهور آمریکا تغییر نام داد.

۳. Scotia Plaza

Toronto, Canada - May 26, 2018: Building of Scotia Plaza in Toronto.
Toronto, Canada – May 26, 2018: Building of Scotia Plaza in Toronto.

این ساختمان با ارتفاع ۲۷۵ متر و ۶۸ طبقه فضای اداری و ۴۰ فروشگاه خرده‌فروشی، در King Street قرار دارد. در ساخت این برج از طرحی ابداعی استفاده شده است که بانک تاریخی Beaux-Arts Nova Scotia در قسمت همکف آن قرار بگیرد.

۴. Aura

Toronto, Canada – March 27 2018: Photo of Aura, Canadas tallest residential building on a blue sky afternoon.

این ساختمان ۷۸ طبقه‌ای، با ارتفاع ۲۷۲ متر در Yonge Street قرار دارد. Aura با ۹۹۵ واحد مسکونی در حال حاضر مرتفع‌ترین ساختمان مسکونی کانادا است.

۵. TD Canada Trust Tower

ValeStock/Shutterstock
ValeStock/Shutterstock

این برج با ارتفاع ۲۶۱ متر و ۵۱ طبقه در Bay Street واقع شده است. به دلیل طراحی خارق‌العاده و جالب لایه‌‌لایه و نشان جالب TD در بالایش شهرت دارد.

۶. One Bloor

این ساختمان ۲۵۷ متر ارتفاع و ۷۶ طبقه دارد. پس از تلاش‌های ناموفق توسعه‌دهندگان برای ساخت یک ساختمان مسکونی، این آسمان خراش با چندین کاربری مختلف در سال ۲۰۱۵ تکمیل شد. در حال حاضر در Bloor Street East قرار دارد.

۷. Commerce Court West

TORONTO, CANADA-AUGUST 30TH, 2018; Commerce Court is a complex of four office buildings on King and Bay Streets in the financial district of Toronto, Ontario, Canada,

این برج تجاری با ۲۳۹ متر ارتفاع و ۵۷ طبقه در سال ۱۹۷۲ به عنوان بلندترین ساختمان کانادا شناخته می‌شد. اما در سال ۱۹۷۵ شهرت ساختمان First Canadian Place از برج تجاری Commerce Court West بیشتر شد.

۸. Harbour Plaza Residence East

این برج دوقولو که در Harbour Street‌ قرار دارد می‌توانست با چند طبقه بیشتر در قسمت بالاتری از این فهرست قرار بگیرد.

۹. ICE II

Sutton Group Quantum Realty
Sutton Group Quantum Realty

این ساختمان ۲۳۴ متری با ۷۶ طبقه در York Street واقع شده است. این برج مسکونی در فاصله چند قدمی بزرگ‌ترین جاذبه‌های این شهر یعنی برج CN، Ripley’s Aquarium و اسکله قرار دارد.

۱۰. Eau du Soleil

این برج با ارتفاع ۲۲۸ متر و ۶۶ طبقه در Etobicoke قرار دارد. Eau du Soleil طراحی جالبی دارد، به این شکل که ۶۶ کاندو در یک پایه شیب‌دار قرار گرفته‌اند.

منبع: Dailyhive