Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

انجام ورزش‌های سنگین در باشگاه‌های آلبرتا همچنان ممنوع است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولین بهداشتی آلبرتا می‌گویند که هر چند انجام ورزش‌های سبک در مراکز ورزشی آلبرتا مجاز شده، ولی ورزش‌های سنگین همچنان ممنوع هستند.

البته آنها مرز بین ورزش سبک و سنگین را دقیقا مشخص نکرده‌اند و تشخیص آن را به عهده مدیران باشگاه‌ها گذاشته‌اند.

تایلر شاندرو، وزیر بهداشت آلبرتا در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در روز دوشنبه گفت: «هدف ما جلب همراهی است، نه ممنوعیت سختگیرانه» و اعتراف کرد که کاهش محدودیت‌ها تا حدی باعث سردرگمی شده است.

او گفت: «مدیران باشگاه‌ها و استودیوها بایستی شخصا قضاوت کنند که چه نوع ورزش‌هایی مناسب محل آنها است.» و افزود پیلاتس، تای-چی، و صخره‌نوردی در فضای سرپوشیده جزو ورزش‌های سبک به حساب می‌آیند.

تمرین‌های سنگین شامل مواردی‌اند که ضربان قلب و تنفس را بالا می‌برند و در نتیجهٔ آنها امکان انتقال ذرات معلق به ریهٔ افراد بیشتر و انتقال کروناویروس از فرد ناقل به سالم آسان می‌شود.

دکتر دینا هینشا، مدیر کل بهداشت آلبرتا نیز می‌گوید که هدف مسئولین آلبرتا بازگشایی مراکز ورزشی برای فعالیت‌های کم‌خطر است و آنها برای این کار از بریتیش کلمبیا الگوبرداری کرده‌اند.

هر چند دولت آلبرتا برای تعداد حاضران در سالن‌های ورزشی محدودیتی نگذاشته اما از مدیران این مراکز خواسته که ورزشکاران حداقل ۳ متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.

دکتر هینشا نیز توصیه کرده که مردم همچنان ورزش‌های سنگین را در خانه یا فضاهای باز انجام دهند.

منبع: Daily Hive