Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

کمیته مشاوره بهداشت فدرال با تأخیر در دریافت دوز دوم واکسن COVID-19 در کانادا موافقت کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی (NACI) فاصله زمانی بین دریافت دوز اول و دوز دوم واکسن COVID-19 را در کانادا تصویب کردند.

NACI که یک نهاد مشاوره خارجی است و اطلاعات خود را به آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) ارائه می‌دهد، در بیانیه‌ای که در روز چهارشنبه صادر کرد گفت با توجه به شواهدی که از اطلاعات علمی اخیر در مورد اثربخشی و تأثیر واکسن COVID-19 در جلوگیری از پیامدهای مختلف سلامتی از جمله شیوع، علایم بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از این ویروس به دست آمده است با این تأخیر موافقت کرده‌اند.

این نهاد اعلام کرد: «در حالی که محققان به طور کامل داده‌های 4 ماه گذشته و اطلاعات مربوط به تأثیر واکسن پس از تزریق اولین دوز را جمع‌آوری نکرده‌اند، در دو ماه اول سطح بالایی از اثربخشی و حفاظت را مشاهده کرده‌اند.»

بر این اساس NACI گفت که از طریق مدل‌سازی دریافتند که افزایش فاصله بین دوزها نشان از استراتژی درست دارد: حتی با در نظر گرفتن فاصله 6 ماهه بین دوز اول و دوز دوم و کاهش سطح محافظت.

NACI در زمینه عرضه محدود واکسن گفت که حوزه‌های قضایی باید با افزایش فاصله دوز دوم واکسن به چهار ماه، تعداد افرادی را که دوز اول واکسن را دریافت می‌کنند به حداکثر برسانند. این نهاد همچنین متذکر شد که افزایش فاصله بین دو دوز باعث محافظت از کل جمعیت بزرگسال در یک بازه زمانی کوتاه می شود.

«این کار نه تنها باعث حفاظت از جمعیت بزرگسال می‌شود، بلکه منجر به عدالت در سلامت نیز می‌گردد.»

 

منبع: Dailyhive