Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

کانادا یکی از آزادترین کشورهای جهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خانه آزادی (Freedom House) که یک ارگان مستقل و مستقر در آمریکا است، طی گزارشی کانادا را در گروه آزادترین کشورهای جهان قرار داده است. این گزارش توسط این سازمان ناظر به منظور ارائه یک تصویر کلی از سطح مختلف آزادی در کشورهای جهان منتشر می‌شود.

در این گزارش ذکر شده است: «کانادا دارای تاریخ مستحکم از احترام به حقوق سیاسی و آزادی‌های مدنی است. هرچند در سال‌های اخیر نگرانی‌هایی در مورد قوانین نظارت بر دولت و احکام دادگاه‌هایی که روزنامه‌نگاران را مجبور به فاش کردن منابعشان کرده است، دیده شده است. درحالی که هنوز بومیان و دیگر جمعیت آسیب‌پذیر با تبعیض و چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی روبرو هستند، دولت فدرال این مشکلات را تصدیق کرده و اقداماتی را برای حل آنها به انجام رسانیده است.»

خانه آزادی رتبه‌بندی آزادی را بر اساس نمره 1 تا 4 در 25 گروه مختلف از جمله روند انتخابات، حقوق سیاسی، آزادی جنبش‌ها، آزادی علمی و مذهبی، روند دادرسی قانونی و آزادی‌های اجتماعی، از نمره کل از 100 مشخص کرده است.

در این سال کانادا با کسب 40/40 برای رعایت حقوق سیاسی و 58/60 برای آزادی‌های مدنی، امتیاز 98 را به دست آورده است.

این گزارش همچنین نگاهی به محیط آنلاین کشورها انداخته و گفته است که کانادا «در میان آزادترین کشورهای جهان» قرار دارد.

در این گزارش آمده است که «دسترسی به اینترنت» برای اکثر مردم قابل اطمینان و مقرون به صرفه است، هرچند مناطق روستایی از خدمات زیرساختی و ارتباط از راه دور برخوردار نیستند. با این وجود کاربران اینترنت در کانادا از حمایت‌های جدی برای آزادی بیان و آزادی مطبوعات برخوردار هستند.

 

منبع: Dailyhive