Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

واکسن COVID-19 برای افراد بالای 50 سال در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات بهداشتی آلبرتا اعلام کردند که در اواخر ماه جاری بزرگسالان بالای 50 سال واجد شرایط دریافت واکسن COVID-19 خواهند شد.

تایلر شندرو وزیر بهداشت طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این استان وارد مرحله 2 A از استراتژی ایمن‌سازی خود می‌شود.

افراد ۶۵ تا ۷۴ سال از ۱۵ مارس می‌توانند برای دریافت واکسن Pfizer یا Moderna نوبت رزرو کنند. در این زمان، سن افراد بزرگسال برای واجد شرایط بودن در هر روز دو سال کاهش می‌یابد. برای مثال در ۱۵ مارس افراد ۷۳ و ۷۴ ساله واجد شرایط هستند. در ۱۶ مارس افراد ۷۱ و ۷۲ ساله واجد شرایط خواهند بود و غیره.

بومیان آلبرتا که 50 سال به بالا سن دارند نیز در این گروه مجاز به دریافت واکسن می‌شوند.

شندرو در ادامه افزود هرگاه فردی واجد شرایط دریافت واکسن شود، از آن پس مجاز به انجام واکسیناسیون خواهد بود و می‌تواند نوبت دریافت واکسن خود را رزرو کند. برای دریافت سریع‌تر واکسن، بزرگسالان بالای 50 سال می‌توانند AstraZeneca jab را برای واکسیناسیون خود انتخاب کنند.

از آغاز 10 مارس، آلبرتا به بزرگسالان 50 تا 64 ساله اجازه می‌دهد تا برای دریافت واکسن AstraZeneca نوبت‌ دریافت کنند. این واکسن برای افراد بالای 65 سال تأیید نشده است.

افرادی که در گروه سنی 50 تا 64 سال قرار دارند نیز می‌توانند منتظر دریافت واکسن Moderna یا Pfizer که باشند که از اواخر ماه مِی در دسترس آنها قرار خواهد گرفت.

شندرو گفت: «ما به تمام آلبرتایی‌هایی که هنوز به این بیماری مبتلا نشده‌اند توصیه می‌كنیم به محض واجد شرایط شدن واکسن را دریافت کنند. دریافت واکسن بدون توجه به شرکت سازنده آن انتخاب صحیحی است.»

تحقیقات نشان می‌دهند واکسن AstraZeneca تأثیر کمتری در جلوگیری از شیوع بیماری نسبت به Pfizer و Moderna دارد. به عقیده شندرو دریافت سریع‌تر واکسن و محافظت ۶۰ تا ۷۰ درصدی در برابر بیماری انتخاب هوشمندانه‌ای است. همچنین افراد بالای ۱۸ سال این استان که قصد دریافت واکسن را دارند باید تا آخر ماه ژوئن اولین دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

 

منبع: Dailyhive